Holde en FTP server åben ?
Fra : Lasse Madsen

Dato : 20-04-04 08:28

Hej ...

Jeg har en embedded styring som forbinder til en FTP server via GPRS jeg vil
gerne holde forbindelsen til FTP serveren "oppe for evigt" da jeg med jævne
mellemrum har behov for at skrive i nogle filer på serveren og det tager for
lang tid at logge af og på jeg har kun meget få begrænsede kommandoer til
rådighed disse er... jeg har IKKE mulighed for at sende NOP kommandoer o.l.
til serveren men må altså nøjes med de kommandoer jeg har til rådighed ...

FTP - Store File
FTP - Receive File
FTP - Change Directory
FTP - Directory Names Listing
FTP - Directory Listing
FTP - Open Session
FTP - File Append
FTP - Send File Data
FTP - Close File
FTP - Delete File
FTP - Close Session

Jeg har tænkt lidt på at hoppe en mappe ud og gå ind i den igen et par gange
i timen men er det nok for at min forbindelse til serveren åben ?

m.v.h
Lasse Madsen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 20-04-04 10:50

Lasse Madsen wrote:
> Jeg har tænkt lidt på at hoppe en mappe ud og gå ind i den igen et par gange
> i timen men er det nok for at min forbindelse til serveren åben ?

Og du leder efter noget hardware der kan dette? jeg tror det vil
være nemmere med noget software.

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : Lasse Madsen

Dato : 23-04-04 07:48

> Og du leder efter noget hardware der kan dette? jeg tror det vil
> være nemmere med noget software.

Nej jeg har designet alt hardwaren ... det er jo softwaren jeg er i tvilv om
som jeg skriver i mit indlæg ...

/madsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-04-04 15:09

In article <4088bc07$0$164$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, lm@h-tech.dk
says...

> Nej jeg har designet alt hardwaren ... det er jo softwaren jeg er i tvilv om

Så er du havnet i den forkerte gruppe. Prøv at læse gruppens navn

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 20-04-04 15:46

"Lasse Madsen" <lm@h-tech.dk> wrote in message
> [...]
gange
> i timen men er det nok for at min forbindelse til serveren åben ?

Hvad med en "CD ." kommando? Eftersom du skriver at det er over GPRS så
betaler du vel for trafik og er vel interesseret i at minimere dette. Med de
kommando'er du oplyser vil jeg tro at "CD ." genere mindst trafik...

Hvad er timeout på serveren? For hvis du har adgang til denne kunne du jo
sætte timeout til 24timer eller noget i den dur...

MVH
Thomas

Fra : Anders Christensen

Dato : 20-04-04 19:12

Thomas Eg Jørgensen wrote:

> [...]
>
> Hvad er timeout på serveren? For hvis du har adgang til denne kunne du jo
> sætte timeout til 24timer eller noget i den dur...

en "pwd" vil heller ikke levere ret meget output.

mvh Anders