Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Bank-skifte
Fra : Wagner

Dato : 19-04-04 21:34

Jeg overvejer kraftigt at skifte fra BG Bank, som har været min bank gennem
40 år.
Det jeg skal bruge er:
-en god kunderådgiver
-men også netbank
-og først og fremmest tryghed og tillid.
Mine forudsætninger:
-ikke ret meget forstand på penge
-skylder ikke meget væk
-har en pæn sjat til at stå i banken.
Kan I fortælle mig hvad jeg skal gøre?

vh

Wagner

Fra : Jens@dtext.news.tele~

Dato : 19-04-04 22:10

"Wagner" <@> skrev i en meddelelse
> Jeg overvejer kraftigt at skifte fra BG Bank, som har været min bank
gennem
> 40 år.

Hvorfor vil du gerne skifte?

Hvis det er din rådgiver der er "træls" så bed om en anden - evt. skift
afdeling.
Hvis du har været kunde i 40 år ... så har du jo opbygget en masse goodwill
og de kender dig godt - i hvert tilfælde ud fra det du skriver.

Alternativt kan det være at de ikke tjener penge på dig og derfor gerne vil
af med dig? måske slækker de på servicen etc.
Det er helt almindeligt - ...

- I så fald bør du spørge dig selv om du virkelig har brug for rådgivning
eller om du kan klare det meste selv?
- Når du siger tryghed og tillid - drejer det sig så om muligheden for at
låne hvis du har brug for det?
Det kan du i alle banker såfremt du har en fornuftig økonomi og evt. kan
stille lidt sikkerhed - også i en ren netbank.
"Rådgivning" får du i alle banker - specielt hvis det hænger sammen med et
produkt du vil købe...

Jeg vil gerne give dig flere og mere specifikke råd, men så skal du fortælle
hvorfor du vil væk fra BG.
/Jens

Fra : Knud Berggreen

Dato : 20-04-04 19:27

On Mon, 19 Apr 2004 22:34:29 +0200, "Wagner" <@> wrote:

>Jeg overvejer kraftigt at skifte fra BG Bank, som har været min bank gennem
>40 år.

>Kan I fortælle mig hvad jeg skal gøre?

Mit svar i Message-ID: <dki480d8s2j3cnqsork03qocrov4oko2fl@4ax.com> må
vel stadig være aktuelt.... Det er kun 2 dage gammelt

/Knud