Forskel på Amstaff og Pit Bull
Fra : Jimmy

Dato : 19-04-04 19:20

Hej

Mødte en mand i parken i dag, som sagde, at Amstaff var identisk med Pit
Bull.
Da Pit Bull blev forbudt kaldte man dem blot Amstaff og kom derved igennem
loven.

I mine ører lyder det forkert, men jeg havde ikke nogen gode argumenter på
hånden.

Nogen der kan afklare?

mvh
Jimmy

Fra : Jimmy

Dato : 19-04-04 19:38

"Jan" <jbe@c.dk> wrote in message
> Breed all about it!
>
> http://www.bulldogbreeds.com/americanstaffordshireterrier.html

"Some American Staffordshire Terriers are dual-registered as an American Pit
Bull Terrier with the UKC and as an American Staffordshire Terrier with the
AKC; however, this draws criticism from many who point out that the
bloodlines have been separate for too long for these to be considered the
same breed."

Ahh crap - Så er det et religionsspørgsmål

Tak for svaret,
Jimmy

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 20-04-04 08:54

On Mon, 19 Apr 2004 20:20:09 +0200, "Jimmy"
<nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> wrote:

> [...]
>loven.
>
>I mine ører lyder det forkert, men jeg havde ikke nogen gode argumenter på

de kan ligne hinanden, og nogle har snydt med stamtavlerne, racerne
ligner hinanden en del, men der er forskel på en rigtig amstaff og en
rigtig pitbull ! amstaffracen har eksisteret i 50år eller noget
ligende så det er ikke bare noget de er begyndt at kalde dem efter de
blev forbudt ! man kan kalde en hund hvad man vil men den bliver ikke
farlig fordi nogen kalder den en pitbull eller fredelig fordi andre
kalder den amstaff, det hele kommer an på hvordan den opdrages, og på
dens avlslinier. Jeg vil vove at påstå at der findes meget få rigtige
pitbulls herhjemme, mange tror sikkert at de har en pitbull og kalder
den for det men det er bare fordi de tror at det er smart osv. Rigtige
Pitbulls bliver avlet på en anden måde end amstaffs"amstaffs avles
efter udseende som de fleste andre racer" , pitbulls har en jernhård
kondi, udholdenhed,viljestyrke,mod,i dens avl tages der ikke hensyn
til udseendet men hensyn til hvor stærk og sund den er og hvor god en
psyke den har osv ting som man ikke ser hos andre racer, heller ikke
hos amstaffs eller de hunde som briantyper har i deres lejlighed og
kalder for en pitbull ! ægte pitbulls kommer fra familie hvor
forældrene og bedsteforældrene osv tilbage har kæmpet hundekampe, så
rigtige pitbulls er der ikke mange af herhjemme, det tror jeg
simpelthen ikke på."udover dem der bliver hentet fra polen"men tak dem
der stemte ja til de åbne grænser for det ! Men jo der er en race der
hedder American Pit Bull Terrier, men det er stadig ikke alle
eksemplarer i den race der er rigtige Pitbulls ! Pitbull er ikke en
bestemt race, så firkantet kan man ikke se på det, pitbull er
betegenelsen på en type hund der bliver brugt i hundekampe.

men jo det er indviklet, og det gør det sværrere for dem der har
hundene og bare godt vil have dem som familiehunde, for der er ikke
mange der gidder sætte sig ind i sagerne , de fleste vil hels bare
have det sort og hvidt pitbull=farlig hund ? amstaff=fredelig hund ?
men nej det er kun navne ! begge racer kan være farlige eller
fredelige, det har intet med navnet at gøre ! og hvis disse mennesker
bare tager deres hunde i snor altid som andre hundeejere også burde,
så vil der aldrig være nogen problemer !

tjek iøvrigt denne side der er meget læsning men det er også
nødvendigt at læse en del for at forstå racerne og deres baggrtund osv

http://www.pbrc.net/faq.html

HUNDELOVEN
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.