Underlig opførsel
Fra : Snasse

Dato : 19-04-04 17:25

Hej gruppe

Jeg har et lidt underligt spørgsmål

Min 8 mdr gamle tæve kom i løbetid for ca 4 uger siden, og i den periode har
hun nogle gange siddet på bagdelen og "kørt" med forpoterne på hendes
kønsåbning og kommet med nogle pjevselyde.

Kan en hund ornanere, eller hvad er det hun laver.?
Nogen der har oplevet det samme, eller ved hvad det er for noget.?

Susanne

Fra : Karina

Dato : 19-04-04 15:00

Hej

Jeg ved ikke om du kan brug mit svar, for det eneste jeg kender til at "
cykle " er, at de gør det fordi deres analkirtler er fyldte.
De tømmes normalt når hunden har afføring, men kan indimellem blive
tilstoppet alligevel.
Man kan selv trykke det ud med noget køkkenrulle eller man kan få det gjort
hos dyrlægen.

Venlig hilsen

Karina

Fra : Snasse

Dato : 19-04-04 17:39

> [...]
> tilstoppet alligevel.
> Man kan selv trykke det ud med noget køkkenrulle eller man kan få det

Tror ikke jeg har udtrykt mig klart nok.

Hun sætter sig ned på bagdelen, læner sig op af sofaryggen og gnubber med
forpoterne på kønsåbningen.

Fra : Karina

Dato : 19-04-04 15:46

Hej igen

Undskyld det er mig som misforstod.

Fra : Snasse

Dato : 20-04-04 06:09

> Hej igen
>
> Undskyld det er mig som misforstod.
>
> Venlig hilsen
>
> Karina

Hej Karina

Det skal du bestemt ikke undskylde, jeg kunne jo bare have været lidt mere
præcis i måden at beskrive det på.

Susanne

Fra : Tjinca

Dato : 20-04-04 07:43

"Snasse" <vick@FJERNget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan en hund ornanere, eller hvad er det hun laver.?
> Nogen der har oplevet det samme, eller ved hvad det er for noget.?

Jeg har også oplevet det med mine tæver.
Den ene nøjes med at "humpe" sit tæppe. Det gør hun i øvrigt ofte (ikke kun,
når hun er i løbetid), og gerne efter hun har spist. Jeg tror det er en
blanding af dominans, såvel som "selvtilfredsstillelse", for hun bliver
ganske forpustet, og står under hele seancen, med et temmelig fjernt og
fjoget blik.

Den anden derimod, opfører sig helt anderledes, og det også jævnligt, men
mere regelmæssigt, når hun er i løbetid.

Her ligger hun sig på ryggen, tager sit tøjdyr op over sig, og holder det
fast ned mod kønsåbningen, hvorefter hun trækker den op og ned, og samtidig
laver parringsbevægelser. Ser ganske morsomt ud.

Begge tæver har i øvrigt aldrig været parret før.

Man siger at vi mennesker er de eneste "dyr" der dyrker sex for fornøjelses
skyld, men mon ikke der er lidt i, at hundene også kan finde på at stimulere
sig selv, i mangel af bedre?

Tjinca