MySQL
Fra : Ukendt

Dato : 18-04-04 20:59

Jeg har installeret en MySQL 4.0, problemet er at når folk logger ind på PHP
myadmin så kan den enkelte bruger se alle databaser. De kan ikke åbne dem /
arbejde med dem men kun se dem.

Nogen der kender en løsning på hvordan man fjerner muligheden for at se ikke
skal se andre databaser end deres egne??

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 18-04-04 22:39

Peter wrote:
> Nogen der kender en løsning på hvordan man fjerner muligheden for at
> se ikke skal se andre databaser end deres egne??

I konfigurationsfilen (config.inc.php) kan du angive hvilke(n) database(r)
der skal være synlige.
se efter linien der starter med: $cfg['Servers'][$i]['only_db'] = "";

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-04 21:31

> I konfigurationsfilen (config.inc.php) kan du angive hvilke(n) database(r)
> der skal være synlige.
> se efter linien der starter med: $cfg['Servers'][$i]['only_db'] = "";

Hvad skal der rettes i linien $cfg['Servers'][$i]['only_db'] = ""; ??

Fra : Anders Christensen

Dato : 19-04-04 21:39

Peter wrote:

> Hvad skal der rettes i linien $cfg['Servers'][$i]['only_db'] = ""; ??

$cfg['Servers'][$i]['only_db'] = "indsætdatabasenavnher";

Mvh Anders Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-04 16:03

> $cfg['Servers'][$i]['only_db'] = "indsætdatabasenavnher";
>
> Mvh Anders Christensen

Men hvad skal det så være i stedetfor " indsætdatabasenavnher"

Det er jo ikke samme databasenavn, når man har eks. 20 databaser på
maskinen, så hvad skriver man i stedetfor?

$cfg['Servers'][$i]['only_db'] = "indsætdatabasenavnher";

Fra : Leif Neland

Dato : 20-04-04 20:36

Peter wrote:
> [...]
>
> Nogen der kender en løsning på hvordan man fjerner muligheden for at
> se ikke skal se andre databaser end deres egne??

Der er også en tilsvarende option til MySql, så man fra MySql heller ikke
kan se databaser, man ikke har rettigheder til.

Leif