Kan man regne direkte på dato og tid??
Fra : mema

Dato : 28-04-01 13:33

Jeg vil gerne lave en funktion der opdaterer min database, hvis det er mere
en 30 min. siden den sidst er blevet kørt!

Jeg tror det smarteste er at gemme dato og tid og så regne ud om det er mere
end 30 min. siden den er gemt. Kan man regne nemt på det?? Nogen forslag?

Mikkel

Fra : Morten Winther

Dato : 28-04-01 13:42

"mema" <mema@mikkel-andreasen.com> wrote in message
> [...]
mere
> end 30 min. siden den er gemt. Kan man regne nemt på det?? Nogen forslag?

Det bedste er et sætte en cron-job til at køre din fil automatisk hver 30.
minut.

/ morten

Fra : mema

Dato : 28-04-01 16:32

> mere

> mere
>
> Det bedste er et sætte en cron-job til at køre din fil automatisk hver 30.
> minut.

Har bare ikke mulighed for at køre et cronjob. Da det ikke er min server!

mikkel

Fra : Martin Petersen

Dato : 28-04-01 13:42

> [...]
mere
> end 30 min. siden den er gemt. Kan man regne nemt på det?? Nogen forslag?
Du kan gemme tiden som et unix timestamp (der angiver antal sekunder fra
'unix epoch' 1970 1. jan 00:00:00), ikke at forveksle med et mysql
timestamp.

Når du så kører php-scriptet kan du bare udregne differensen mellem det
nuværende timestamp ( time() )
og det gemte, for derefter at undersøge om denne er større end 1800 (30
min.)..

mvh
Martin Petersen