Folk der killfiltrer
Fra : Bo Warming

Dato : 18-04-04 12:32

Folk der killfiltrer

Og folk der ikke vil oplyse deres emailadresse/tlf-nr til en bekendt

er LIDT SPECIELLE som om de selvbedragerisk råber til himlen, at:

"Jeg har brug for at tage bind for øjnene, fordi visse oplysninger kradser i
mine livsløgne, og jeg har brug for illusionen, om at jeg er et overmenneske
uden livsløgn, og at dem, hvis informationer jeg holder ude, er untermensch.

Der er selvfølgelig undtagelser såsom "telefon-stønnere", der ringer midt om
natten af perverse grunde og ikke i håb om meningsfuld dialog.. Hvis en
sådan var i min bekendtskabskreds og ville have mit tlf-nr, ville jeg give
det, hvis jeg havde for vane at aflæse *vis-nummer* , før jeg åbner for
samtale,

En sadistisk eks-kæreste der ringer og affyrer giftige stikpiller fx lige
efter Oklahoma-terroren affyrer replik i stil med "er du glad for Tim
McWeighs bombning - du kan jo lide højre-extremister" kan være trættende,
men kun sårende, hvis man har rod i sit eget mentale bagland.

Oftest gør man selvbedrageren en tjeneste ved at blive ved afslappet at lade
ham sætte killfilter på og af og på og af, mens han får klarhed på sit indre
kaos. Killfiltrering hvor man praler af, at man har jødestjernet hr. BWved
at plonke ham i tavsheds-helvede, er interessant, og "plonk" er et
cyber-skældsord, og mere er der ikke i det, oftest.

Nogen er irriteret over mit anmasende, dydige etik-pral, som modsiger
livsløgn om at "kun os christianit-typer har god moral - andre er skurke".

Nietzsche ville nok killfiltre mig, hvis han levede idag og deltog i samme
ng som jeg.

"Nu bliver han dydig, kun for at gøre andre ondt dermed. Se ikke så meget
efter ham " Nietzsche

"Et brev er et uanmeldt besøg, postbuddet er mellemmanden for uhøflige
overfald. Man skulle hver ottende dag anvende en time til at tage imod breve
og derefter tage sig et bad". Nietzsche

------------------------

" Kærlighed og ærlighed tilintetgør hinanden gensidigt. " Pascal

Da førsteudgaven af Goethes bestselleren "Den unge Werters lidelser" fik
talrige unge tyske gentlemen til at begå romantiske selvmord ligesom
hovedpersonen Werter" føjede Goethe til andenudgaven "Følg ikke mig"

Og med samme ord advarer Nietzsche vedr hele sit forfatterskab i sin sidste
bog, idet han godt ved at han er en brainstomer med selvmodsigelser - han "
vil ikke være helgen, men KLOVN."

Han så op til kvinder som intelligensmæssige overmennesker, som man kun kan
klare sig mod med lidt fysik, derfor lader han en af sine personer, en
gammel kone, give rådet

"Går du til kvinder, så glem ej pisken"

Han ville nok gerne selv have haft magt som kvinder

"Alle rigtige kvinder er skamfulde ved videnskaben. De får det, som om man
dermed vil kigge dem under huden - nej, endnu værre! Under kjolen og pynten.
Nietzsche

Som sandhedssøgende og lidt pedantisk videnskabsmand, ville jeg gerne have
konfronteret ham med hans ord:

"Alle fortiede sandheder bliver giftige". Nietzsche

Havde han levet nu og haft indsigt i net-støj og medie-støj, havde han nok
oprettet en folder til mails fra mig og åbnet den, når han ikke havde bedre
ting at tage sig til.

Søgnings-redskaber og specifikke nuancerede filtre er fornuftens redskabet
mod folk, der skriver så meget som jeg,

Nietzsche var gennemsyret af respekt for fornuft og fysik&kemi, som på den
tid gjorde hans land næsten uovervindeligt.

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Rundude