ADSL uden fastnet ... hvor kan man det
Fra : Janner

Dato : 18-04-04 11:54

Har nu en firma betalt tdc adsl som deværrre ophører pga. job skifte.... så
er det jo jeg skal have set mig om efter noget andet, men ærligt talt har
jeg ikke noget at bruge en fastnet telefon til .... talte for 2,75 kr.
sidste kvartal så der er noget om snakken.

Det jeg skal have er min en 1 mb forbindelse ??

gode råd modtages

Hygge

Jan

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-04-04 13:19

"Janner" <ask@me.not> crashed Echelon writing

> [...]
> .... talte for 2,75 kr. sidste kvartal så der er noget om snakken.
>
> Det jeg skal have er min en 1 mb forbindelse ??

Cybercity & Tiscali, der er jo kun 4 ADSL aktører på markedet.

--
Bjarke Andersen

Fra : tneken

Dato : 19-04-04 09:08

Tja jeg er blevet sagt op af tiscali fordi jeg ikke har en fastnet tlf.
Ellers er der jo også struernet hvis du hører til en af de centraler de
dækker.

Mvh Kent

Fra : Lars Raaby

Dato : 19-04-04 09:27

tneken skrev bl.a.:
> Tja jeg er blevet sagt op af tiscali fordi jeg ikke har en
> fastnet tlf. Ellers er der jo også struernet hvis du hører til
> en af de centraler de dækker.

Du skal da ikke have en fastnet telefon for at få ADSL.
Du skal have en bære linie ind i huset.

/Lars
--
(citat)
Alt hvad jeg kan lide er enten ulovligt, umoralsk eller fedende.

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-04 13:17

"Lars Raaby" <No_Antivirus@raaby.indvalid> skrev i en meddelelse

> Du skal da ikke have en fastnet telefon for at få ADSL.
> Du skal have en bære linie ind i huset.

TDC forlangte, indtil for et par år siden, at man havde fastnet
telefon. Det var ulovligt ifølge forbrugerrådet, så TDC skiftede
"fastnet" ud med "bærelinje", til samme pris.
Moral er godt, dobbeltmoral giver bare flere penge i kassen.

MVH CP

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-04-04 14:09

"Claus P." <clausplougmann at get2net.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> "fastnet" ud med "bærelinje", til samme pris.
> Moral er godt, dobbeltmoral giver bare flere penge i kassen.

Forkert fortolket. TDC krævede at man selv skulle afholde udgiften til
bærelinjen for sin ADSL (At TDC samtidig tilslutter samtale muligheden er
jo blot et plus), hvorimod Tiscali og CyberCity selv afholder omkostningen
for bærelinjen.

--
Bjarke Andersen

Fra : tneken

Dato : 20-04-04 10:37

Tjaa her er et lille uddrag fra det brev de sendte:

I bestræbelserne på at blive endnu bedre optimerer Tiscali løbende
produkter og tjenester. Det er årsagen til, at vi foretager
optimering af vores netværk, der har til formål fortsat at sikre
vores kunder levering af en bredbåndsforbindelse af høj kvalitet.

AFVISNING På GRUND AF MANGLENDE FASTNETTELEFON På BOPÆLEN
I forbindelse med optimeringen skal du have fastnettelefon på
bopælen. Det betyder, at vi derfor ikke længere kan levere en
bredbåndsforbindelse til din bopæl. På den baggrund er vi desværre
nødt til at opsige din bredbåndsforbindelse jævnfør Tiscalis
betingelser med 30 dages varsel til ophør pr. 30. april 2004.
Efter denne dato kan bredbåndsforbindelsen ikke længere benyttes.

Fra : Morten Davidsen

Dato : 20-04-04 11:15

"tneken" <tneken@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Tjaa her er et lille uddrag fra det brev de sendte:
Hvornår er brevet fra???
Og hvilken central sidder du / hvilket område bor du i??

> [...]
> optimering af vores netværk, der har til formål fortsat at sikre
> vores kunder levering af en bredbåndsforbindelse af høj kvalitet.
"Optimere" .. betyder nok .. at de enten ikke gider have udstyr på centralen
eller at de ikke gider betale for en bærelinje... kunne jeg forestille mig.

> [...]
> betingelser med 30 dages varsel til ophør pr. 30. april 2004.
> Efter denne dato kan bredbåndsforbindelsen ikke længere benyttes.
Ærgeligt ... hvordan har du så løst problemet??

/MD

Fra : Rudi Stegen

Dato : 20-04-04 12:47

Hej tneken, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> [...]
> optimering af vores netværk, der har til formål fortsat at sikre
> vores kunder levering af en bredbåndsforbindelse af høj kvalitet.

Vist alle er enige om, at det mildt sagt er en kryptisk formulering
for, hvad der reelt er grunden. (At de tager centraludstyret ned på
centraler, hvor der er for få brugere).

> AFVISNING På GRUND AF MANGLENDE FASTNETTELEFON På BOPÆLEN
> I forbindelse med optimeringen skal du have fastnettelefon på
> bopælen.

Hvis der ikke er deres eget udstyr på centralen, har de valgt TDC-
gensalgsmetoden. Teoretisk kunne de jo så give en valget mellem selv at
betale bærelinje eller ikke have Bredbånd ganske som TDC gør, hvis man
abonnerer direkte hos dem. Men det har de formentlig fundet for mudret.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-04-04 13:29

"tneken" <tneken@ofir.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> betingelser med 30 dages varsel til ophør pr. 30. april 2004.
> Efter denne dato kan bredbåndsforbindelsen ikke længere benyttes.

Har du ringet til dem og hørt hvad grunden til dit ophør egentlig er?

Måske har TDC inddraget kobberet fordi andre i området ønsker en
fastnettelefon og TDC ikke ønsker grave yderligere kobber ned.

Eller de grude som andre har haft skrevet.

--
Bjarke Andersen

Fra : tneken

Dato : 21-04-04 12:18

Ja jeg syntes også det var en tynd forklaring, men hverken teknisk support
eller kundeservice kunne på nogen måder uddybe det. Går det virklig så godt
for tiscali at de uden videre siger deres kunder op. Suk.
Det ender jo nok med at det bliver struernet, eller måske noe hvis de
tilbyde noget uden fastnet inden alt for lang tid.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-04-04 13:58

"tneken" <tneken@ofir.dk> skrev :

>Ja jeg syntes også det var en tynd forklaring, men hverken teknisk support
>eller kundeservice kunne på nogen måder uddybe det. Går det virklig så godt
>for tiscali at de uden videre siger deres kunder op. Suk.

Tjah, hvis omkostningerne ved at have et lavt antal kunder på en
central er større end indtægterne, så er der vel kun en fornuftig
for en udbyder at gøre, når de tilsyneladende ikke får flere nye,
der får regnskabet til at gå i plus.

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

med venlig hilsen
Knud