Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Jeres bank / netbank.
Fra : Me & my pc.

Dato : 17-04-04 21:50

Hej

Går med tankerne om at skifte fra Nordea, efter vores bankrådgiver igennem
mange år er stoppet.

Er derfor interesseret i at høre om jeres meninger om jeres egen bank og
især den netbank som er knyttet til.

Da vi bor i Odense, er det primært banker som er rep. her !

Og da vi ikke afviger specielt fra en alm. standart familie, er der ikke
nogle specielle forhold som der skal tages højde for !

Mvh.

Kim

Fra : Michael

Dato : 18-04-04 07:20

Er det et vigtigt kriterie med en fast bankrådgiver? Har I overhovedet brug
for en rådgiver, hvis jeres økonomi er rimelig ligetil? I såfald ville jeg
da overveje en ren internet-bank. Selv bruger jeg BasisBank, da jeg intet
behov har for hverken filialer eller rådgivere. I får en bedre rente, lavere
(ofte ingen) gebyrer osv.

I kan dog godt få rådgivning (gratis) i BasisBank. Det fungerer blot via
mail, som en medarbejder så besvarer.

Fra : NVM

Dato : 18-04-04 08:00

Eller Day2Day bank, hvor rådgiveren kommer ud til kunderne..

Fra : Michael

Dato : 18-04-04 09:31

Lige bortset fra, at man får 2% i rente på lønkontoen i BasisBank (1,9%
efter 1/6), hvor Day2Day giver latterlige 0,25% for saldo>10.000 kr?!

Fra : NVM

Dato : 18-04-04 08:00

Fra : Henrik B.

Dato : 18-04-04 09:40

NVM wrote:
::: I kan dog godt få rådgivning (gratis) i BasisBank. Det fungerer
::: blot via mail, som en medarbejder så besvarer.

Eller via telefonen.

M.v.h.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 18-04-04 10:43

On Sat, 17 Apr 2004 22:49:57 +0200, "Me & my pc." <test@test.dk>
wrote:

>Da vi bor i Odense, er det primært banker som er rep. her !
>
>Og da vi ikke afviger specielt fra en alm. standart familie, er der ikke
>nogle specielle forhold som der skal tages højde for !

Spørgsmålet er om du er til ren internetbank eller om du gerne vil
kune møde din bankrådgiver face to face.

De fleste banker tilbyder netbanker. Nogle skal have penge for det og
andre gør det gratis. De fleste kan formentlig klare alle indenlandske
betalinger - også her er der nogle der skal have penge for det mens
andre gør det gratis.

Så skal du bruge et par konti - løn og budget opsparing m.m. - også
her er der nogle der skal have penge for det og andre gør det gratis.

Renter... For en normal familie vil rente på lønkonto og
opsparingskonto i dag ikke have en afgørende indflydelse på økonomien.
Til gengæld har renten betydning på udlån, men gebyrerne er også en
væsentlig faktor idet disse ikke er fradragsberettigede.

Finde dem på www.krak.dk
Klik på "Find branche info"
Skriv "Banker" i faggruppe og "Odense" i by

Den viser at der er 60 resultater og du trykker på knappen "Vis" og så
er det bare at vælge - Du kan f.eks. klikke på "Vis sidens resultater
på kort" og pege den ud der er tættest på det arbejde eller din bopæl.

Lad være med at tage den første den bedste, men se hvad de kan tilbyde
- bemærk at gebyrer ikke er fradragsberettiget så det kan have en
væsentlig betydning hvad de tager for den enkelte ydelser.

/Knud