1,2,3,4<br>5,6,7.....
Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 17-04-04 17:01

Jeg kunne ikke lige finde på bedre subjekt

Jeg vil gerne liste et recordset med x antal poster, således at der kommer
op til 4 i hver linie, men kan ikke lige gennemskue hvordan det skal laves??

noget med et loop og måske med for - next ??

Jeg har forsøgt med nedenstående, men får bare denne fejl?

Either BOF or EOF is True, or the current record has been deleted. Requested
operation requires a current record.

'**div html kode fjernet***

<%DO WHILE NOT oRsReferenceListPics.eof%>

<%FOR A = 1 to 4%>

<%=oRsReferenceListPics("ArticleHeader")%>

<%oRsReferenceListPics.movenext '<------- fjernes denne linie kommer ingen
fejlmeddelelse, men hver record skrives 4 gange inden næste record
udskrives.
NEXT%>

<%if not oRsReferenceListPics.eof then
oRsReferenceListPics.movenext
END IF

LOOP%>

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 18-04-04 08:45

"Christian M. Nielsen" <look.for.it@my.webpage> wrote in message
> [...]
laves??

> noget med et loop og måske med for - next ??

Jeg har fundet en anden løsning.

Fra : Jacob Læssøe Nielsen

Dato : 18-04-04 09:23

> Jeg har fundet en anden løsning.

Én du vil dele med os andre?

---

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 18-04-04 10:02

"Jacob Læssøe Nielsen" <cobbe@webspeed.dk> wrote in message

> Én du vil dele med os andre?

Det var ikke ret mage poster som skulle listes, så jeg lavede en statisk
side med fast placering. Derfor er der ikke noget kode at vise frem,
desværre.

Fra : Dennis C

Dato : 18-04-04 13:51

> [...]
>
><%oRsReferenceListPics.movenext '<------- fjernes denne linie kommer ingen
>fejlmeddelelse, men hver record skrives 4 gange inden næste record

Ved godt du siger du har funden en anden løsning. Du får dog lige en
potentiel forklaring på dit problem.

Det skyldes at din indre løkke for A = 1 to 4 sammenlagt laver fire
rmovenext requests uden at undersøge om der er flere records, du bør
derfor altid lave en ifsætning, således at det bliver:
if not(oRsReferenceListPics.eof) then oRsReferenceListPics.movenext.

Ligesom du gør efter next kommandoen

Dennis

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 18-04-04 14:02

"Dennis C" <ikke@oplyst_pga_spam.dk> wrote in message

> [...]
> derfor altid lave en ifsætning, således at det bliver:
> if not(oRsReferenceListPics.eof) then oRsReferenceListPics.movenext.

Nåe ja, he he. Den havde jeg ikke lige fanget.

Mange tak.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 20-04-04 16:30

Christian M. Nielsen wrote:
> [...]
> <%oRsReferenceListPics.movenext '<------- fjernes denne linie kommer
> ingen fejlmeddelelse, men hver record skrives 4 gange inden næste

Ved godt du har en løsning men ville da lige vise hvordan det kan gøres
dynamisk også:

<%
Counter = 0
Do While Not objRS.EOF
If Counter Mod 4 = 0 AND Counter > 0 Then
Response.Write("<br />")
End If
Response.Write( objRS("Felt") )
Counter = Counter + 1
objRS.Movenext
Loop
%>

--
Jakob Andersen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 20-04-04 20:27

"Jakob Andersen" <jakob@intellect.invalid> wrote in message

> Ved godt du har en løsning men ville da lige vise hvordan det kan gøres
> dynamisk også:
>
> <%
> Counter = 0
> Do While Not objRS.EOF
> If Counter Mod 4 = 0 AND Counter > 0 Then
> Response.Write("<br />")
> End If
> Response.Write( objRS("Felt") )
> Counter = Counter + 1