Problemer med afvikling af aspscript!
Fra : Jimmy Snedker

Dato : 17-04-04 11:40

Hej NG,

Har et "lille" problem! Jeg er igang med at lave en hjemmeside
for en af mine venners firma - deres udbyder er www.concor.dk

Jeg har lavet en testside på deres webhotel, se følgende adresse:
http://www.innohow.dk/test/default.asp

Som i kan se kan webhotellet sagtens afvikle asp-sider, dog har
jeg indsat et simpelt script i bunden af siden (bagefter
copyright innohow):

<%
Response.Write "<h1>Hello World!</h1>"
%> Hvis man trykker på "vis kilde" kan man se hele asp-koden,
hvilket undre mig...hvad er galt..jeg får ingen fejlmeldinger!

Det skal også lige nævnes, at jeg har været inde og deaktivere
asp ved webhotellets indstillinger og derefter aktivere det igen
- men uden held!

Med venlig hilsen

Jimmy snedker

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 17-04-04 12:30

Jimmy Snedker <jsnedker@hotmail.com> wrote in news:c5r1ir$dfh$1@sunsite.dk:

> [...]
> http://www.innohow.dk/test/default.asp
>
> Som i kan se kan webhotellet sagtens afvikle asp-sider,

Det ser ikke ud til, at den kan genkende ASP-sider. Hvis serveren ikke kan
genkende ASP-sider, så sender den blot hele siden til browseren - ganske
som hvis du puttede en PHP-fil på en IIS uden PHP. I dette tilfælde vil
siden ikke blive afviklet på serveren - men blot sendt til browseren.

> [...]
>
> Det skal også lige nævnes, at jeg har været inde og deaktivere
> asp ved webhotellets indstillinger og derefter aktivere det igen

Det er dog lidt pudsigt, for hvis du kigger på de headers, der sendes fra
jeres server, så står der:

HTTP/1.1 200 OK
Server: Microsoft-IIS/5.0
Date: Sat, 17 Apr 2004 11:26:26 GMT
Set-Cookie: ASPSESSIONIDQAQTADAS=HMBBPJEACLEEGMMLGIFKEGLO; path=/
Cache-control: private

.... så det ser ud til, at den _burde_ kunne forstå ASP.

Konfigurationsproblemer med IIS på XP er i øvrigt on-topic i
dk.edb.system.ms-windows, så jeg sætter FUT til den gruppe.

FUT: dk.edb.system.ms-windows

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.