SpacePadding / Undersøg længde af streng
Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 17-04-04 09:26

Jeg har prøvet at lave en funktion der skal have to argumenter. Det ene er
en tekststreng, der skal fyldes op med blanktegn og det andet er længden på
den endelige tekststreng, som ser således ud:

Function SpacePadding(TxtString, TxtLength)
If Len(TxtString) = null Then
FillNumber = TxtLength
Response.Write "<br> Tom <br>"
Else
FillNumber = TxtLength - Len(TxtString)
Response.Write "<br> Ikke tom=" & TxTString & "=<br>"
End if
FillChar = ""
Do While not FillNumber = 0
FillChar = FillChar & "X"
FillNumber = FillNumber - 1
Loop
// Response.Write "<br>TxtString=" & TxtString & "=Padding=" & FillChar &
"=<br>"
SpacePadding = (TxtString & FillChar)
End Function

Problemet er når jeg giver den en tom tekststreng fra et database opslag, så
siger den at den ikke er tom. Hvorfor det ?
Lige meget hvad så påstår den at den ikke er tom.

Jeg har prøvet at bruge IsNaN samt parseInt, men jeg kan ikke få det til at
fungere.

Hvis du hjælpe, vil jeg være meget taknemmelig.

Venlig hilsen Rasmus Christiansen.

Fra : Jørgen Müller

Dato : 17-04-04 10:07

Rasmus Christiansen skrev:
> Function SpacePadding(TxtString, TxtLength)
> If Len(TxtString) = null Then

Et lille forsøg med
nr = ""
response.write len(nr) giver resultatet 0, altså en tom streng.

> Problemet er når jeg giver den en tom tekststreng fra et database opslag,

> siger den at den ikke er tom. Hvorfor det ?
> Lige meget hvad så påstår den at den ikke er tom.

http://www.html.dk/dokumentation/vbscript/HTML/vsfctLen.htm
står der angående Len(): If string contains Null, Null is returned.
så hvis man går lidt videre og ser hvad Null er/betyder på
http://www.html.dk/dokumentation/vbscript/HTML/vtglossary.htm#defnullvbs
An explicit assignment of Null to a variable.
Any operation between expressions that contain Null.

En textfelt i din database indeholder jo ikke Null, men er "bare" tomt altså
lig med 0

> Jeg har prøvet at bruge IsNaN samt parseInt, men jeg kan ikke få det til
at
> fungere.

SVJH er IsNaN en javascript ting der ikke kan bruges med VB?

Med Venlig Hilsen
Jørgen Müller