Trækker med automatgear
Fra : Per Rasmusssen

Dato : 16-04-04 15:34

Hej
Vi har lige skiftet bilen til at trække CV. Har tidligere kørt med alm.
manuelt gear i Volvo 850 GLT, men har nu skiftet til V70 med 2,4T og aut.
gear. Jeg ville egentlig ikke have haft aut. gear, og Volvos geartronic
giver jo mulighed for at skifte manuelt, så det går jo sikkert nok.
Mit spørgsmål er om der er specielle hensyn at tage, eller er der nogle gode
tips til hvordan der køres bedst eller mest økonomisk.
Med venlig hilsen
Per Rasmussen

Fra : Arne Keller

Dato : 16-04-04 22:25

Per Rasmusssen wrote:
> [...]
> Mit spørgsmål er om der er specielle hensyn at tage, eller er der nogle gode
> tips til hvordan der køres bedst eller mest økonomisk.

Jeg har ikke selv erfaringen endnu, men jeg var ude at køre med en
kollega idag som har en V70 Automat, han trækker også CV. Han sagde at
det fungerede perfekt uden at man behøvede at gøre noget specielt.

Jeg glæder mig til Volvo får bygget min nye V70 D5 aut færdig

--
Arne Keller
Jeg utaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Fra : JuNi

Dato : 20-04-04 09:38

Mine erfaringer siger, at du vil glæde dig meget over automat sammen med CV,
en ren fornøjelse, hvis du så desuden kan kombinere det med tempomat så er
kørslen en hel afslampning, specielt idet jeg kører meget rundt i det
sydligere bakkede Europa.
Har selv nu haft 3 biler med automat og CV, super

Fra : Per Rasmusssen

Dato : 24-04-04 18:32

Hej
Tak til Jer begge for svarene.
Vi er netop kommet tilbage efter en uge på Fyn med CV, I har ret, det er
totalt ukompliceret og ren afslapning med automat og tempomat, det skulle
jeg lige have vidst forrige gang vi skiftede bil, aldrig mere alm.
gearskifte.
Venlig hilsen
Per