Glatte gulve .
Fra : Holm

Dato : 15-04-04 20:45

Hej alle ,..

Nu har jeg laminat gulve , og jeg var faktisk ret betænkelig ved dem , pga
min gamle hund , som altid har været vandt til tæpper ...
Han klarer sig formidabelt , tøffer rundt som om han ikke har bestilt andet
hele livet end gå på laminat gulve....

Hans søn , derimod , har udviklet en helt fobi mod at bevæge sig rundt visse
steder , og nu har han så fundet løsningen...sådan da , man går fra det ene
løse tæppe til det andet , springer hen over dørtrinnet og direkte ned i
hundekurven , og derfra kan man komme videre til et andet tæppe....det er
gået helt fint , indtil farmand en dag lå og sov fredeligt i sin
kurv...BOINK..så havnede sønnikke i hovedet på en ualmindelig gal far...av
av

Han kan simpelthen ikke forstå at jo hurtigere han render , jo mere falder
han.
Det er ved at blive ret synd for ham og løsningen er vel at jeg får tæpper
på , eller lærer ham at gå ligeså stille som kloge "far"...

Hvor mange af jer har glatte gulve eller oplevelser med dem ?
( det er ligefør han skal have et par børnesokker med anti glid på )))

Mange hilsener
Holm

Fra : qfha

Dato : 15-04-04 21:04

"Holm" skrev d. 15-04-04 20:45 dette indlæg :
> [...]
>
> Hvor mange af jer har glatte gulve eller oplevelser med dem ?
> ( det er ligefør han skal have et par børnesokker med anti glid på

---------

Vi har glatte gulve, men hundene er vant til dem, så det er ikke noget
problem. Jeg er sikker på, at alle hunde kan vænne sig til det. Du kan
prøve at købe noget potevoks og give ham det på indtil han har vænnet
sig til gulvet. Det er en stift der ligner en læbepomade, som man smører
på trædepuderne. Du kan købe den ved dyrehandleren.
mvh
qfha

http://www.kandu.dk/

Fra : Leyna

Dato : 15-04-04 21:42

On Thu, 15 Apr 2004 21:44:57 +0200, "Holm" <dortheholm@mail.dk> wrote:

>Hvor mange af jer har glatte gulve eller oplevelser med dem ?
>( det er ligefør han skal have et par børnesokker med anti glid på )))

Jeg har linolium (eller hvordan det nu staves) på køkkengulvet, og min
ene hund har taget utallige ture ind i døren, fordi han har haft for
meget fart på. Vi har et temmelig aflangt hus, hvor der rigtig kan
spænes fra den ene ende til den anden, men døren der fører ud fra
køkkenet er som regel lukket.

Det har dog ikke afskrækket ham fra at spæne. Han kan stadig ta' sig
et ordentlig gok, hvis han er i det humør.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 27-04-04 10:16

Thu, 15 Apr 2004 22:42:25 +0200, Leyna wrote:

> [...]
>Det har dog ikke afskrækket ham fra at spæne. Han kan stadig ta' sig
>et ordentlig gok, hvis han er i det humør.

Det er garanteret Vaks! Hansen kan da ikke være så dum. --zooom-->

--
Mvh Sonja sonpet@***pc.dk fjern de 3 * http://www.sonpet.dk

Uden humor er livet som en bil uden affjedring;
enhver ujævnhed føles smertelig.

Fra : Leyna

Dato : 28-04-04 18:22

Behøver jeg overhovedet svare på det?
(Og du har ret. Det er Dunderklumpen!)
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 28-04-04 22:42

Wed, 28 Apr 2004 10:22:19 -0700, Leyna wrote:

>Behøver jeg overhovedet svare på det?
>(Og du har ret. Det er Dunderklumpen!)

<TOPGAG>

Fra : Jan & Lisbeth

Dato : 15-04-04 23:03

"Holm" <dortheholm@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Hvor mange af jer har glatte gulve eller oplevelser med dem ?
> ( det er ligefør han skal have et par børnesokker med anti glid på )))

Vores køkkengulv er laminat. Vores hund går også nogen gange som "bambi på
glatis" når han vil passere køkkenet. Han tager et afsæt og skøjter vildt
rundt. Andre gange går han stille og roligt. Det kan være at han ikke altid
tænker at det kan være glat eller?

Det der med børnesokkerne kunne se vildt skægt ud; men den ville nok bide
sokkerne i stykker i løbet af 2 min.

Lisbeth

Fra : JSC

Dato : 16-04-04 07:45

"Holm" <dortheholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor mange af jer har glatte gulve eller oplevelser med dem ?

Hej Holm

Det er en god idé at sørge for at klippe håret mellem trædepuderne, det
minimere problemerne ved glatte gulve er min erfaring.....

Mvh.
Jørgen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-04-04 09:27

> [...]
>
> Nu har jeg laminat gulve , og jeg var faktisk ret betænkelig ved dem ,

> Hvor mange af jer har glatte gulve eller oplevelser med dem ?

Hej Holm

Vi har da et par stykker med klinker, og et med linoleum.
Det voldte nu kun problemer for den ene hund, som havde spondylose, men hun
er borte nu. De to sidste har ingen problemer med dem, eller vindeltrappen,
bortset fra, at de ikke kan accelerere så hurtigt der ..

M.V.H.....Benny..

Fra : René Kofoed

Dato : 16-04-04 09:55

> [...]
>
> Hvor mange af jer har glatte gulve eller oplevelser med dem ?
> ( det er ligefør han skal have et par børnesokker med anti glid på )))

Hejsa Holm.
Vi har træ- og laminat- og klinkegulv i hele huset.
Begge hundene er vant til det. Schæferen, går dog ude hele dagen, og kommer
først ind når det er blevet mørkt. Han er den af de to der har det "største"
problem. Han blev en overgang meget kortskridtet, og så næsten halt ud. Det
er jo så gået over, i takt med at han er ude hele tiden.
Kan du ikke hjælpe sønnike, med at lære at gå på det glatte gulv ?? Altså,
gå en "tur" inde i huset, hvor de glatte gulve er ?? Så skal han koncenterer
sig om dig, og ikke om gulvet.
Mvh Susanne.

Fra : JJ

Dato : 16-04-04 10:47

Hej alle

Jeg kunne godt tænke mig at vide om, i der har glatte gulve også har fået
jeres hund fotograferet for HD?
og hvad status er?

Der påståes jo at være en sammenhæng mellem hunde der bor på "glat is" gulve
og udviklingen af HD

Måske kunne vi lave en mini undersøgelse her?

Fra : JSC

Dato : 16-04-04 13:51

"JJ" <jonna@lilanimas.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
gulve
> og udviklingen af HD
>
> Måske kunne vi lave en mini undersøgelse her?

Vi har trægulve i halvdelen af huset og trappe mellem kælder og stueetagen,
hvor hunde kommer. Det første ½ år forsøgte vi at minimere gangen på
trapper, og derefter har der være fritslag for vores flatcoat.

Da han var et år blev hofter og albuer fotograferet
Hofter A
Albuer 0

Så det kan ikke blive bedre...

/Jørgen

Fra : René Kofoed

Dato : 16-04-04 14:43

> [...]
gulve
> og udviklingen af HD
>
> Måske kunne vi lave en mini undersøgelse her?

Hej JJ.
Har endnu ikke fotograferet schæferen, men han skal afsted inden september.
Lab.blandingen bliver ikke fotograferet, hun fejler ingenting, og har aldrig
nogensinde, vist den mindste antydningen af overbelastning eller andet i
bevægapperatet.

Jeg håber ikke, at du har ret med hensyn til, det med HD. Det eneste vi har
lagt mærke til med schæferen, er at han blev meget kortskridtet i en
periode. Men forklaringen kan måske ligge i, at han ikke kunne bevæge sig i
normalt tempo, men skulle fare afsted hele tiden, og ja så er gulvet glat !!
Det resulterede så i, at han gik lidt underligt, men kun inden døre,
ikke udenfor på græs og fliser.

Ja, det kunne være interesant, med en lille undersøgelse.

Hav en herlig weekend, det får jeg, jeg skal nemlig ud og træne hund !!!!

Forårshils fra Susanne.

Fra : Karina og Christian

Dato : 16-04-04 15:06

"Holm" <dortheholm@mail.dk> wrote in message
> [...]
[klip]
> Hvor mange af jer har glatte gulve eller oplevelser med dem ?

Herhjemme har vi trægulve overalt, og vores hund har lært sig at færdes på
dem, så her er der ingen problemer.

> ( det er ligefør han skal have et par børnesokker med anti glid på )))

Hehe, ja, det kunne se rigtig skægt ud. Måske kunne løsningen også være at
lægge nogle flere måtter ud omkring på gulvene, så han kan få nogle flere
"sikre" steder at færdes. For mig at se er det en løsning, der langt, langt,
langt er at foretrække frem for at få gulvtæpper på. Faktisk har jeg - med
fare for at få folk på nakken - svært ved at forlige mig ved tanken om
et hjem med både hund og gulvtæpper. Selv ville jeg ikke byde mig at bo i et
hjem med gulvtæpper selv uden hund - og da slet ikke med. Men det er
selvfølgelig en smagssag. Men måtterne kan du i hvert fald tage ud og lufte,
ryste og vaske efter behov.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Iben Marianne Krarup~

Dato : 17-04-04 09:30

Hej Karina,

"Karina og Christian" wrote:
>Faktisk har jeg - med fare for at få folk på nakken - svært ved at
forlige mig ved tanken om
> et hjem med både hund og gulvtæpper.

Hvad er det helt præcist som du har svært ved at forlige dig med ?

Jeg spørger fordi vi har gulvtæppe overalt på nær i køkken og bryggers, men
skal have skiftet gulvbeklædning i stuen (som er ret stor) - og her kan vi
i familien
ikke blive enige om vi skal have gulvtæppe igen (Plet-væk) eller trægulv.

Sådan som vi ser det:

Trægulv: - glat, hundene kan ikke løbe rundt i leg, som de gør i dag,
mulighed for større risiko for HD (har jeg hørt - ved ikke om det passer
!?!?), men nemmere at holde rent, hvis der opstår uheld, ser hurtigere
beskidt ud

Gulvtæppe: ikke glat, hundene kan hygge sig med leg, de kan sove uden at
blive kolde på gulvet, det bliver ikke ridset som hvis et trægulv, nemmere
at holde pænt (ikke nødvendigvis rent), sværere at se hvis beskidt

Dette er lige de ting vi ha talt om - som fordele/ulemper vedr. gulvtæppe
kontra trægulv (klinker m. gulvvarme er desværre uden for vores pengepung).

Mv.

Iben

Kennel Born To Work - Australske Kelpier i DK - Hvalpe ventes til sommer ud
af brugslinier

www.kelpie.dk

Fra : pedellen

Dato : 17-04-04 15:52

> Trægulv: - glat, hundene kan ikke løbe rundt i leg, som de gør i dag,
> mulighed for større risiko for HD (har jeg hørt - ved ikke om det
passer
> !?!?),

Hmm, mine to border collier kan nu sagtens løbe rundt og lege - og det
kan gå vildt for sig - på mine trægulve

men nemmere at holde rent, hvis der opstår uheld, ser hurtigere
> beskidt ud

Tja, gulvtæppet bliver jo lige så beskidt som trægulvet. Forskellen er
at trægulvet er nemmere at gøre rent igen, når det bliver beskidt og så
ved man at der er rent!

> Gulvtæppe: ikke glat, hundene kan hygge sig med leg, de kan sove uden
at
> blive kolde på gulvet, det bliver ikke ridset som hvis et trægulv,
nemmere

Ud af gamle gulvtæpper har jeg skåret nogle firkanter ud til hundene.
Hundene ligger gerne foran terassedøren, så der har de en firkant.

Trægulve bliver ganske vist ridsede, men langt de fleste ridser rejser
sig op igen ved gulvvask.

Hilsen Pedellen

http://www.kandu.dk/

Fra : Annika Pedersen

Dato : 17-04-04 17:14

> [...]
> mulighed for større risiko for HD (har jeg hørt - ved ikke om det
> passer !?!?), men nemmere at holde rent, hvis der opstår uheld, ser

Trægulv (ikke klik/finer-tingene) som ikke er lakkede, men derimod
behandlet med sæbespåner (og måske olierede/"hvidtede" (kan ikke huske
hvad det hedder)) opfatter jeg ikke som glatte?
Ved sæbe og lign ser man heller ikke smuds så hurtigt som med lak.

> [...]
> at blive kolde på gulvet, det bliver ikke ridset som hvis et trægulv,
> nemmere at holde pænt (ikke nødvendigvis rent), sværere at se hvis

Et rigtigt trægulv er heller ikke koldt (træk kan man ikke ændre uanset.
Tæppet er sværere at holde pænt og unusset i mine øjne.
Lakgulv = ridser, mens de mere "grove look" ikke har de ulemper.

Dog er rigtigt trægulv sikkert dyrere end mange tæpper folk køber + tager
længere tid at lægge. :< (det er årsagen til klik hos os - altså prisen)

> Dette er lige de ting vi ha talt om - som fordele/ulemper vedr.
> gulvtæppe kontra trægulv (klinker m. gulvvarme er desværre uden for
> vores pengepung).

Ja, eller træ med varme under..

--
Annika P

Fra : Peter Andersen

Dato : 18-04-04 00:22

"Annika Pedersen" <newsgroup@annika.dk> wrote in message
<Klip>
> Dog er rigtigt trægulv sikkert dyrere end mange tæpper folk køber + tager
> længere tid at lægge. :< (det er årsagen til klik hos os - altså prisen)
tjaaaa har hørt om det kan købes et nordsvensk fyr 25mm gulv (langsom vækst
som gør træet mindre følsomt over for ridser)i Malmø for 150-180 Svkr.
<Klip>

Peter