Lokal Netværk kører total langsom!!!!!!!!!~
Fra : GURLI PEDERSEN

Dato : 28-04-01 11:44

HJÆLP.!
Jeg er ved at være desperat.!
Vi har to pc'er med win98 installeret på dem begge. Der er netværkskort i
begge maskiner.
Problem: Netværket kører meget meget langsomt. Lidt i retning af en ISDN
linie. Der er to 10 Mbit kort i begge maskiner, og en 10 Mbit Hub. Man kan
fint se hvad man har delt på de to maskiner, og der er også mulighed for at
kommunikere med dem. Begge maskiner kan fint pinges.
Men hvis man vil overføre noget, så kører det virkelig langsomt, Gør det
sikkert heletiden, men kan bare ikke se det, da Hjerterfri ikke bruger så
meget (-:
Det er som om den kører i "hakker". Skal forstås så ledes: At man modtager
en pakke, og så venter den længe før næste pakke modtages.! Sådan virker det
ihvertfal. Det to ca. 6-7 min at ooverføre små 5 Mb.......
Begge netkort kører med TCP-IP og jeg har prøvet med IPX. Der er ikke
installeret netbios. Begge maskiner har fået angivet 2 forskellige ip adr.
under netværk, og samme undermaske 255.255.255.0
Netkorten (kan jeg se under netværk egenskaber) er ( el. bruger) RTL8029(AS)
driver.
De er fundet via en lille smart hub (aner ikke hvad den hedder), jeg har
prøvet at skifte rundet så de sidder i forskellige porte. Der er 4 porte og
en der hedder Uplink, så er der til de rundestik bag på.!!!!

Jeg ved ikke hvad og hvorfor det skoder så meget.!!!!!! Pls,. en eller andet
geni hjælp.. Skulle meget gerne virker til om en uge, da vi får ADSL
(YESSS)..

På forhånd MERCI.!

Stig.!!!!!

Fra : GURLI PEDERSEN

Dato : 28-04-01 12:18

Vil lige tilføje at vise jeg sidder ved pc'er 1 og henter fra pc'er 2. Så
kører det da OK.! Dvs. 5 mb, på 1½ min.
Men den anden vej rundt. Fra Pc'er 2 og hente noget fra pc'er 1.
LAAAAAAAAAANDD tid.
Still Need Help. Pls!

GURLI PEDERSEN <gurli-pedersen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:X7xG6.137$wp4.1821@news.get2net.dk...

Fra : . .. -_ --__--- RDX ~

Dato : 28-04-01 12:20

> [...]
> kører det da OK.! Dvs. 5 mb, på 1½ min.
> Men den anden vej rundt. Fra Pc'er 2 og hente noget fra pc'er 1.

Det får det til at lyde som et problem med et af kortene. Prøv at se hvilke
IRQ'er kortene bruger, hvis de bruger samme IRQ som andre enheder i samme
maskine, kan det opføre sig mærkeligt.

Men du burde måske poste til lidt færre nyheds grupper,
dk.edb.hardware.server,dk.edb.netvaerk,dk.edb.netvaerk.stort,dk.edb.netware
er lidt i overkanten.
Det sprøgsmål handler hverken om servere, store netværk eller netware.
Kig evt. på www.usenet.dk.

Mvh Lasse

Fra : Martin Jensen

Dato : 28-04-01 12:27

> Jeg ved ikke hvad og hvorfor det skoder så meget.!!!!!! Pls,. en eller andet
> geni hjælp.. Skulle meget gerne virker til om en uge, da vi får ADSL

Jeg er ikke et geni, men prøv at se om du i indstillingerne til netkort kan vælge at det
skal køre 10 mbit halv duplex.

Skriv så ind igen!

Mvh Martin

Fra : Lars Overgaard

Dato : 29-04-01 00:49

"GURLI PEDERSEN" <gurli-pedersen@get2net.dk> wrote in message
> HJÆLP.!
> Jeg er ved at være desperat.!
> Vi har to pc'er med win98 installeret på dem begge. Der er netværkskort i
> begge maskiner.

Hvad er det lige, der berettiger et netværk med 2 maskiner til et indlæg i
dk.edb.netvaerk.stort?
dk.edb.netware omhandler Novell-netværk, så her er dit indlæg også
fejlplaceret.
Win 98 er ikke et server-operativsystem, så dk.edb.hardware.server er også
skudt ved siden af.

/Lars

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 29-04-01 08:40

"Lars Overgaard" <ka0xea8ja001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fejlplaceret.
> Win 98 er ikke et server-operativsystem, så dk.edb.hardware.server er også

Hvad med blot at sige: indlægget er fejlplaceret - skriv til dk.edb.netvaerk
og kun dér.

Det er jo tydeligt at indlægshaveren ikke aner ret meget om disse ting og
blot tror at en eller anden i en gruppe må kunne svare på det, da netvaerk
jo er netvaerk, ikke sandt?

At Novell akkurat som Microsoft har nogle forskelligheder er der vist ingen
tvivl om. Jeg ved fra min gode CNE-ven at I Novell-folk bruger en masse tid
til at håne Microsoft for sine produkter. Fint nok, det skal der også være
plads til, men lad for guds skyld være med at lyde som undertegnede - det
kommer der bestemt ikke noget godt ud af!

--
ahw
Microsoft-tilhænger (ikke af firmaet, men af produkterne - dog ikke alle

Fra : Lars Overgaard

Dato : 29-04-01 19:36

"Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk> wrote in message

> [...]
> blot tror at en eller anden i en gruppe må kunne svare på det, da netvaerk

[snip]

Nå ja, jeg var vist lige lidt for meget ude med riven.
Sorry.

/Lars

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 29-04-01 19:39

> [snip]
>
> Nå ja, jeg var vist lige lidt for meget ude med riven.
> Sorry.

flot selverkendelse og hurtigt - hatten af for dig!

--
ahw

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 01-05-01 11:05

> [...]
> under netværk, og samme undermaske 255.255.255.0
> Netkorten (kan jeg se under netværk egenskaber) er ( el. bruger)

Jeg har selv haft samme problemer - det løste jeg ved at installerer de
medfølgende netkort drivere - win98se finder nemlig den forkerte driver til
nogle netkort. Prøv at tvinge netkortet til at bruge de drivere der fulgte
med netkortene - det hjælper sikkert.

Mvh,

Martin Rise Christensen

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 01-05-01 17:33

Jeg oplevede samme problem med en 10/100 mbit hub engang, og det var fordi
at jeg havde kommet til at sætte den forkerte strømforsyning til..
overførselstiderne for selv små filer var på milliarder af minutter!

Mvh
Christian

Fra : Jugger

Dato : 02-05-01 17:43

Hej,

Prøv at checke din Link status på dine netkort. På egenskaber / properties
på dine netkort bør der være en indstilling hvor der kan skiftes mellem ex.

Duplex : Full Duplex / Half Duplex /Auto
Speed : 10 / 100 / Auto

Det er ikke sikkert det lige står som ovenstående da disse instillinger er
fabrikantspecifikke... men det burde ligne lidt.

Tving evt. dine netkort til at køre med hastigheden på HUB'en ( 10 eller
100 ) og sæt din suplex til 'Half' i hubben og 'Full' i switchen - det er
IKKE alle ældre switche der KAN køre Full Duplex

Mvh.
Jugger