cellspaing på table via css
Fra : fiduusen.dk

Dato : 15-04-04 12:12

Hej

Kan man ikke styrre cellspacing på <table> vha CSS

Efterhånden har jeg fået CSS'en til at styre alt andet end lige dette

hvilken style skal jeg bruge? (hvis det er muligt)

Hilsen
Bjanre Duus, www.fiduusen.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-04-04 12:47

fiduusen.dk skrev:

> Kan man ikke styrre cellspacing på <table> vha CSS

Ja - med border-spacing.

IE understøtter det bare ikke, så i praksis må man holde sig til
cellspacing-attributten (der da også er helt valid, selv i
xhtml/strict-sammenhæng).

Se evt. siden her:
<http://www.hjemmesideskolen.dk/html/testsider/bordersp.asp>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : fiduusen.dk

Dato : 15-04-04 15:11

Super - men forstår jeg dig korrekt cellspacing kan kun "hard-codes" - og
ikke efterfølgende styles via CSS

Bjarne Duus, www.fiduusen.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-04-04 15:23

fiduusen.dk skrev:

> Super - men forstår jeg dig korrekt cellspacing kan kun
> "hard-codes" - og ikke efterfølgende styles via CSS

Hvad mener du? Hvordan vil du style cellspacing?

Som jeg skrev kan parameteren cellspacing også angives via css-
egenskaben border-spacing. Men da IE ikke understøtter denne css-
egenskab, er det i praksis bedre at holde sig til "gammeldags"
cellspacing - som ikke er mere gammeldags end at det også validerer
i strict.

NB: Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : fiduusen.dk

Dato : 16-04-04 17:01

Jep - jeg tror vi er enige

Tak for hjælpen

Bjarne Duus, www.fiduusen.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-04-04 17:25

"fiduusen.dk" <no@no.no> skrev :

>Jep - jeg tror vi er enige

Hmm - det ser ikke sådan ud, du har stadigvæk ikke lyst et citere
efter netiketten på
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html, som du er blevet
anbefalet.

Iøvrigt er domænenavnet no.no, så jeg synes du skal købe det, nu
når du bruger, selvom det ikke tilhører dig.

Af den simple grund, skulle nogen købe domænet, så vil de få al
den spam, som ellers var tiltænkt dig.

Ikke videre pænt gjort.

Der findes bedre måder at undgå spam på.

Fut: news:dk.admin.netikette, hvor svar herpå bringes.

med venlig hilsen
Knud