Maks lengde tilatt i access felt
Fra : Steinar Talmoen

Dato : 15-04-04 11:06

Jeg har en tabell, med et felt som er type "Tekst". Jeg har satt en mas
value lengde på 80 bokstaver.

Hvordan kan jeg hente ut denne?

lSQL = "Select * from " & Table
mRS.Open lSQL, mConn
For Each Item in mRS.Fields
Response.Write "<td>" & Item.Name & "</td>"
Response.Write "<td>" & Item.MaxLenght & "</td>"
Next
mRS.Close

Item.MaxLenght fungerer ikke med access database :(

Noen som har noe tips?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-04-04 11:21

Steinar Talmoen skrev:

> Item.MaxLenght fungerer ikke med access database :(

Har du prøvet med Item.MaxLength

Du kan også prøve at gennemløbe properties-samlingen i Item:

For Each Item In mRS.Fields(0)
   Response.write Item.Name
Next

Jeg googlede lidt og fandt følgende side der ser ud til at give
hvad du efterlyser:

<http://www.learnasp.com/learn/dbschemas.asp>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Steinar Talmoen

Dato : 15-04-04 12:07

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev i melding

> Har du prøvet med Item.MaxLength
Hehe, sorry skrivefeil fra min side...Item.MaxLength fungerer heller ikke.

> Du kan også prøve at gennemløbe properties-samlingen i Item:
>
> For Each Item In mRS.Fields(0)
> Response.write Item.Name
> Next
Hjelper får ikke hentet ut noe mer data på denne måten....

> Jeg googlede lidt og fandt følgende side der ser ud til at give
> hvad du efterlyser:
>
> <http://www.learnasp.com/learn/dbschemas.asp>

Hmm, fant det ikke der jeg...

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-04-04 12:28

Steinar Talmoen skrev:

> Hmm, fant det ikke der jeg...

Hvad mener du? Hvis du prøver at køre testsiden:
<http://www.learnasp.com/learn/test/dbschemas.asp>
- kommer der for hvert tekstfelt en linje som denne:

   CHARACTER_MAXIMUM_LENGTH=50

Er det ikke det tal du efterlyser?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Steinar Talmoen

Dato : 15-04-04 13:37

Beklager, denne er akkurat det jeg trenger!! tusen takk!

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-04-04 13:56

Steinar Talmoen skrev:

> Beklager, denne er akkurat det jeg trenger!! tusen takk!

Velbekomme. Hvis du vil gøre lidt til gengæld, må du gerne læse min
signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen