Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Lån til boligkøb i udlandet
Fra : LD

Dato : 15-04-04 00:26

Hvis man pønser på at købe bolig i udlandet, vil man så med fordel
kunne bruge nogle af de lånetyper til boliger som bankerne opererer
med, eller vil den eneste mulighed være a la forbrugslån, som generelt
er noget dyrere?

I det konkrete tilfælde vil det dreje sig om et beløb på 300.000-400.000
og en lejlighed i Polen, efter at landet er blevet EU-medlem.
Sikkerhed i Danmark har jeg ingen af.

Det jeg forestiller mig er en løbetid på 20-30 år, men fleksibelt så man kan
afdrage hurtigere skulle mulighede være der :)

Hvad vil der være af muligheder i sådan en situation?

Fra : Jacob Riis

Dato : 15-04-04 07:26

LD wrote:
[snip] lån til bolig i Polen

Jeg kan huske at have læst at Nykredit er startet med at tilbyde reakkredit
i Polen. Så det tog kun et par klik at finde http://www.nykredit.pl (læg
mærke til at der er mulighed for engelsk sprog på siden)

Måske kan du kontakte din lokale Nykredit afdeling, de vil sikkert gerne
fortælle mere om mulighederne i optagelse af lån i Polen.

--
Jacob

Fra : LD

Dato : 15-04-04 11:36

> Jeg kan huske at have læst at Nykredit er startet med at tilbyde
reakkredit
> i Polen. Så det tog kun et par klik at finde http://www.nykredit.pl

Ahh..i den retning havde jeg slet ikke tænkt... Takker.

Hvad med dokumentation mm.? Er der nogle EU-regler på området, eller er
det op til den enkelte banks forgodtbefindede? :)