rpm kommando inkl. alle deps?
Fra : Kim Emax

Dato : 14-04-04 23:27

Hey

Jeg sidder i et rpm helvede nu, hvor en pakke skal bruge 8 deps, den første
af dem skal også bruge 7-8 deps. Findes der en kommando til at smide alle
deps ind med installationen? Der er --allfiles parameteret, men jeg syns
ikke lige man forklarer det som om det var det, jeg ønskede.

--
Take Care
Kim Emax - master|minds - Vi tænker IT for dig...

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 15-04-04 06:42

On Thu, 15 Apr 2004 00:26:43 +0200, Kim Emax wrote:

> Jeg sidder i et rpm helvede nu, hvor en pakke skal bruge 8 deps, den første
> af dem skal også bruge 7-8 deps. Findes der en kommando til at smide alle
> deps ind med installationen?

urpmi.

Den følger med Mandrake, men burde også virke med andre distros.

http://www.linux.org/apps/AppId_2189.html

--
Stig
(remove the 'no's to send me mail)

Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 15-04-04 07:24

Den Thu, 15 Apr 2004 05:42:06 +0000. skrev Stig H. Jacobsen:

> urpmi.
>
> Den følger med Mandrake, men burde også virke med andre distros.
>
> http://www.linux.org/apps/AppId_2189.html

Apt-get gør ca det samme, og findes også til de fleste distributioner.
Man skal dog også have et sted (på nettet?) som så har databaser som
forstår urpmi eller apt-get. Det kan godt være at urpmi kan køre uden at
have en sådan database (hdlist.cz). På klid.dk findes der apt-get
kataloger til en del distributioner, se http://klid.dk/sw/apt-get.txt

yum er en tredje måde at få alle pakker med alle afhængigheder med, og
har vist den fordel at den er bedre til at installere pakker i den rigtige
rækkefølge. Yum er standard for Fedora.

Hilsen
keld