Sandkasse
Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 14-04-04 20:39

Hvor længe gider børn lege i sandkasse? Er her nogen, der har erfaring med
det?

Mvh. Lisbeth

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 14-04-04 20:48

Hej

Lisbeth Jacobsen wrote:
> Hvor længe gider børn lege i sandkasse? Er her nogen, der har erfaring med
> det?

Det gider de indtil de får lov til selv at går ned i den store sandkasse
ved legepladsen.

Vores er næsten 5 år og 6 år og sandkassen blev annuleret i weekenden.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 14-04-04 20:55

Min datter er 6 år og den er stadigvæk et meget stort hit.
Vi skal lave haven om og hun glæder sig til at få en ny sandkasse.

--
Hilsen
Heidi B.

Ved mail fjern dekatten
Tjek min hjemmeside ud om mine katte og min
familie: http://www.mitzy.lir.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 14-04-04 20:56

Lisbeth Jacobsen wrote:
> Hvor længe gider børn lege i sandkasse? Er her nogen, der har
> erfaring med det?

jeg har set drenge helt op til 8-9 års alderen lege i sandkasser i
skolen...... legens karakter ændrer sig, men sandet er jo stadig et skægt
stykke "legetøj" med mange udfoldelsesmuligheder...

--
Knus, Sabina
Bemærk: vi holder oprydnings salg:

Fra : Cat

Dato : 14-04-04 21:19

"Lisbeth Jacobsen" <LisbethJacobsen821_nospam@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:407d9423$0$28878$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Hvor længe gider børn lege i sandkasse? Er her nogen, der har erfaring med
> det?

Jeg byggede dæmninger på stranden længe efter jeg fyldte 30 år - tæller det?

Min søn kommer hjem fra skole (bhkl) næsten hver dag med lommer, støvler,
vanter og hue fulde af sand.

Jeg mener at kunne huske, at min datter i sommerhuset sidste år stadig havde
glæde af sandkassen - hun var da næsten 11.

Tine

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 14-04-04 21:19

"Cat" <dd@ee.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg byggede dæmninger på stranden længe efter jeg fyldte 30 år - tæller
det?

Det gør man vel, når man er blevet FOR bredrøvet til sandkassen *G*

> Min søn kommer hjem fra skole (bhkl) næsten hver dag med lommer, støvler,
> vanter og hue fulde af sand.

Men henter han det ude i sin sandkasse eller ude i den store verden? *S*

> Jeg mener at kunne huske, at min datter i sommerhuset sidste år stadig
havde
> glæde af sandkassen - hun var da næsten 11.

Jeg vil i hvert fald konkludere, at hvis man skal købe en sandkasse til et
lille barn, så kan man godt kalkulere med, at den skal kunne holde til mange
års brug. Så kan man jo godt ofre lidt mere på at købe den og ofre lidt mere
tid på at få den placeret et ordentligt sted i haven.

Så tak til alle, der er kommet med svar!

Mvh. Lisbeth

Fra : Cat

Dato : 14-04-04 21:32

"Lisbeth Jacobsen" <LisbethJacobsen821_nospam@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:407d9d76$0$28877$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> "Cat" <dd@ee.dk> skrev i en meddelelse

> det?
>

> Det gør man vel, når man er blevet FOR bredrøvet til sandkassen *G*

Det er ikke så meget det - der er bare MERE sand nede på stranden - jubiiii.

> Men henter han det ude i sin sandkasse eller ude i den store verden? *S*

Han henter det i sandkassen på skolens legeplads. Vi har ikke sandkasse
hjemme. Hvis vi havde, ville han nok sove der om natten. Han er snart 7, i
øvrigt.

> [...]
mere
> tid på at få den placeret et ordentligt sted i haven.

....og fylde den med det rigtige sand. En sandkasse er fed. Hvis der er meget
sand i den, kan man lave et bjerg og grave gange i det, hvor bilerne kan
køre. Det gjorde børn og voksne på skolen i sidste uge. Hele legestuen var
med på projektet. Bjerget var ca. 120 cm højt, og hele vejen rundt om det i
en sneglegang løb der en tennisboldebane. Man kunne lægge en tennisbold
øverst, som så rullede hele vejen ned. Jeg tror de unge mandlige medhjælpere
morede sig mindst lige så godt som ungerne. Jeg kunne næsten ikke få Niels
med hjem den dag.

Tine

Fra : Eva

Dato : 15-04-04 06:32

Mine døtre som er 8 og 10 år leger hver dag i dette gode vejr i deres
sandkasse.
-Dens muligheder er jo mangfoldige. Den blev brugt til sandkager mens de var
små, men nu bruges den mere til at bygge landskaber til dinosauere i osv.

Eva

Fra : Inger Pedersen

Dato : 14-04-04 21:25

"Lisbeth Jacobsen" <LisbethJacobsen821_nospam@hotmail.com> skrev i en
meddelelse

> Hvor længe gider børn lege i sandkasse? Er her nogen, der har erfaring med
> det?

Så længe de får lov.

Jeg har været med til at lave en kæmpe-sandkasse i en skolegård.
Undervejs kom 7. kl. hjem fra lejrskole, og de store unger RØG på hovedet i
sandbunkerne - og de nød det.

Hilsen Inger

Fra : chr

Dato : 16-04-04 21:22

"Lisbeth Jacobsen" <LisbethJacobsen821_nospam@hotmail.com> wrote in message
> Hvor længe gider børn lege i sandkasse? Er her nogen, der har erfaring med
> det?

indtil man ser noget af 'de store' tisse i den nede på legepladsen...

Chr...