Boende ung pige
Fra : Iben Holst

Dato : 14-04-04 17:38

Hej...

Er der nogle af jer der har en ung i huset/barnepasser boende og i så fald
hvad betaler I i løn inkl. kost&logi?

Iben

Fra : Cat

Dato : 14-04-04 18:17

"Iben Holst" <Iben@holst.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej...
>
> Er der nogle af jer der har en ung i huset/barnepasser boende og i så fald
> hvad betaler I i løn inkl. kost&logi?
>
> Iben

Vi havde en for 5 år siden. Hun fik - så vidt jeg husker - 6300 kr om
måneden. Heraf skulle hun betale 1000 kr for kost og logi. Hvis vi betalte
hendes kost og logi ville hun være blevet beskattet af dengang ca. 30.000
kr.

Til det ovenstående beløb skal lægges feriepenge, og hun betalte skat af
beløbet. Hun passede 1 barn, der sov nogle timer hver dag - hendes
arbejdsdag var på 8 timer - ikke mere. Hun havde ganske få huslige pligter -
de kunne overstås på ca. 15-20 minutter pr dag. Hun havde en ugentlig
maddag, men det handlede mest om, at vi var tre voksne i huset, og så var
det rimeligt, at hun også lavede mad til os, når vi lavede mad til hende.

Det kørte uden nogle problemer i 15 mdr, og jeg følte næsten, at jeg fik en
ekstra datter.

Tine

Tine

Fra : chr

Dato : 14-04-04 18:49

"Cat" <dd@ee.dk> wrote in message

> [...]
> hendes kost og logi ville hun være blevet beskattet af dengang ca. 30.000

Idag får man tilskud til en aupair, fik man også det dengang?

Chr.

Fra : Cat

Dato : 14-04-04 18:54

"chr" <ASK@FORDOMAIN.dk> skrev i en meddelelse

> "Cat" <dd@ee.dk> wrote in message

> fald

30.000

> Idag får man tilskud til en aupair, fik man også det dengang?
>
> Chr.

Ja - ellers havde vi ikke haft råd Jeg mener, vi fik 70% dækket af
kommunen. Dog max 5000, så vidt jeg husker. Man skulle dog først have fået
en vuggestueplads tilbudt, som man så havde sagt nej til.

Tine

Fra : Iben Holst

Dato : 16-04-04 16:20

> Idag får man tilskud til en aupair, fik man også det dengang?

Man må ikke få tilskud til en au-pair, for så havde vi valgt dét....
Det er noget udlændingestyrelsen har regler for.

Iben

Fra : chr

Dato : 16-04-04 18:15

"Iben Holst" <Iben@holst.mail.dk> wrote in message

> Man må ikke få tilskud til en au-pair, for så havde vi valgt dét....
> Det er noget udlændingestyrelsen har regler for.
>
> Iben

ja hvis det er sådanne 'småting' som en opholdstilladelse..

For at blive godkendt som au pair af Udlændingestyrelsen er der forskellige
regler, der skal opfyldes. Blandt andet skal au pair-pigen eller drengen
kunne gøre sig forståelig på enten engelsk, tysk eller et skandinavisk
sprog. En au pair kan højst få opholdstilladelse i to år.

Au pair´en skal have mindst 2.500 kr. i lommepenge om måneden ud over gratis
kost og logi og må højst arbejde 30 timer om ugen.

Der er mange forskellige bureauer, der formidler kontakten mellem au pair
piger eller drenge og familierne.

http://www.dragoer.dk/Forvaltninger/bfk/fritvalg.htm

'Hvis det er en aupair, skal der være en opholdstilladelse fra
Udlændingestyrelsen. '

Chr.

Fra : Iben Holst

Dato : 16-04-04 19:24

Undskyld - Jeg udtrykte mig ikke korrekt.

Hvis det er en au-pair må man ikke få tilskud fra kommunen - men den man
ansætter til at passe sine børn, må ikke være af andet statsborgerskab med
mindre de ansættes som au-pair...

Iben

Fra : Iben Holst

Dato : 17-04-04 12:26

Hej ..

Ved du hvor jeg kan finde frem til overenskomsten på dét område?

Iben

Fra : Iben Holst

Dato : 25-04-04 08:39

> [...]
> hendes kost og logi ville hun være blevet beskattet af dengang ca. 30.000

Er I så ikke selv blevet beskattet af de 1.000 kr I fik for kort&logi ??

Iben

Fra : Cat

Dato : 25-04-04 09:24

30.000

> Er I så ikke selv blevet beskattet af de 1.000 kr I fik for kort&logi ??
>
> Iben

Der var dokumenterede udgifter, der modsvarede indtægten Faktisk
checkede jeg det ikke. Hvis jeg havde tænkt over det, så havde jeg
kontrolleret det (og fundet en lovlig vej udenom). Da alene strøm og varme
er 36.000 i dette hus, ville det nok ikke have været noget problem. Det er
jo ikke forbudt at gøre en dårlig forretning.

Jeg elsker at have orden i sagerne i forhold til lovgivningen. Jeg retter
mig helt efter dens bogstav - men ikke altid efter dens ånd.

Tine