Yum - unable to satisfy dependencies
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 14-04-04 09:25

Hejsa

Når jeg kører en yum update så henter den en række headers men siger så

.......Unable to satisfy dependencies
Package koffice needs mathml-fonts, this is not available.
Package mozilla needs mathml-fonts, this is not available.
Package lyx needs mathml-fonts, this is not available.
Package mozilla-mail needs /usr/share/dict/ooo, this is not available.
Package epiphany needs mozilla = 37:1.4.1, this is not available.

Jeg troede at når man pegede på et repository i yum.conf så var _alt_
hvad man kunne få brug for på det angivne sted... altså hvis Mozilla
vil have mathml-fonts, så ville man kunne få dem samme sted som Mozilla.
Er det forkert forstået?

Mvh.
/Thomas

Fra : Troels Arvin

Dato : 14-04-04 09:50

On Wed, 14 Apr 2004 10:24:34 +0200, Thomas Lindgaard wrote:

> Jeg troede at når man pegede på et repository i yum.conf så var _alt_
> hvad man kunne få brug for på det angivne sted

Det er du ikke garanteret. Derfor vil man ofte have flere forskellige
pakke-kilder angivet i sin yum.conf.

Hvad er det, du forsøger at få din yum til at installere? Hvilke
repository(ies) har du i din yum.conf?

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 14-04-04 10:12

On Wed, 14 Apr 2004 10:49:52 +0200, Troels Arvin wrote:

> Hvad er det, du forsøger at få din yum til at installere?

Der var såmænd ikke noget specifikt jeg ville installere - jeg kørte
bare en update for at se om der skulle være kommet nogle opdateringer.

> Hvilke repository(ies) har du i din yum.conf?

[base]
name=Fedora Core $releasever - $basearch - Base
baseurl=ftp://linux.stanford.edu/pub/mirrors/fedora/linux/core/$releasever/$basearch/os
http://ftp.dulug.duke.edu/pub/fedora/linux/core/$releasever/$basearch/os
http://mirrors.kernel.org/fedora/core/$releasever/$basearch/os
gpgcheck=1

[updates-released]
name=Fedora Core $releasever - $basearch - Released Updates
baseurl=http://mirrors.kernel.org/fedora/core/updates/$releasever/$basearch
ftp://linux.stanford.edu/pub/mirrors/fedora/linux/core/updates/$releasever/$basearch
http://speakeasy.rpmfind.net/linux/fedora/core/updates/$releasever/$basearch
http://ftp.dulug.duke.edu/pub/fedora/linux/core/updates/$releasever/$basearch
gpgcheck=1

[macromedia.mplug.org]
name=macromedia.mplug.org - Flash Plugin
baseurl=http://macromedia.mplug.org/apt/fedora/$releasever
http://sluglug.ucsc.edu/macromedia/apt/fedora/$releasever
http://ruslug.rutgers.edu/macromedia/apt/fedora/$releasever
http://macromedia.rediris.es/apt/fedora/$releasever
gpgcheck=1

[kde-redhat-fedora-stable-$releasever]
name=kde-redhat.org (Fedora Core $releasever - stable)
baseurl=ftp://apt.kde-redhat.org/yum/fedora/$releasever/stable
gpgcheck=0

[kde-redhat-kde-stable-$releasever]
name=kde-redhat.org (KDE - stable)
baseurl=ftp://apt.kde-redhat.org/yum/kde-redhat/$releasever/stable
gpgcheck=0

Når der står flere adresser under baseurl - er det så dem den prøver
når man få den der failover-fejl?

Mvh.
/Thomas

Fra : Troels Arvin

Dato : 14-04-04 10:21

On Wed, 14 Apr 2004 11:12:00 +0200, Thomas Lindgaard wrote:

> Når der står flere adresser under baseurl - er det så dem den prøver
> når man få den der failover-fejl?

Ja.

Desværre kan jeg ikke ud fra dine repository-erklæringer se, hvorfor din
opdatering går galt. Jeg synes det lyder som om, at nogen på
kde-redhat.org har begået en fejl. I sådanne situationer kan du
midlertidigt kommentere de relaterede repository-linjer ud af din
yum.conf, hvorefter du burde kunne køre en "yum update" igen.

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 14-04-04 16:29

On Wed, 14 Apr 2004 11:20:46 +0200, Troels Arvin wrote:

> [...]
> fejl. I sådanne situationer kan du midlertidigt kommentere de
> relaterede repository-linjer ud af din yum.conf, hvorefter du burde

Jeg kunne også fjerne de KDE-relaterede repositories :) - jeg tilføjede
dem for at komme til at prøvekøre den nye KDE men er ret hurtigt skiftet
tilbage til Gnome...

Takker
/Thomas