Få delphi 4-program til at "snakke" med we~
Fra : Casper Bang

Dato : 13-04-04 22:02

Hej,

Jeg kunne godt tænke mig at lave et Delphi program som kommunikerer med en
webserver; det vil sige den skal kunne lave en POST til en given
WEB-adressen, og få resultatet tilbage i en string af en art, som jeg
derefter kan behandle.

Kan i hjælpe med at guide mig til en toturial eller lignende så jeg kan lære
at lave ovenstående? Jeg har haft lidt svært ved at finde noget ordentligt
om det.

Håber i kan hjælpe :)
~Casper Bang

Fra : Torben Brandt

Dato : 14-04-04 19:08

Casper Bang skrev:
> [...]
> at lave ovenstående? Jeg har haft lidt svært ved at finde noget ordentligt

Hvis jeg forstår dig ret, så skal du lave to programmer:
1) Et delphi-program, der kan sende en http-request til webserveren.
Det skal du nok spørge om i delphi-gruppen (den hedder vist pascal...)
2) Et asp-program (eller f.eks. php) som ligger på webserveren og svarer.
Det kan vi hjælpe med her i gruppen, men du må være lidt mere konkret
med den del af opgaven. Er det et udtræk fra en database, eller en fil
på serveren...

mvh Torben