Flytte data fra en SQL DB til en anden
Fra : Lars K.

Dato : 13-04-04 13:13

Hej

Kan tabel dump fra en type (fx Microsoft SQL) anvendes på en mysql?

Det jeg vil er at jeg vil lave et nyt system som skal baseres på et
gammelt. Det gamle system er baseret på en Microsoft SQL server og det
nye vil jeg lave på en mysql derfor vil jeg gerne vide om jeg bare kan
lave et dump af den galme sql og bruge den på den nye?

--
Lars - 9000 Østbyen
Mit legerum :) http://www.evt.dk

Fra : Troels Arvin

Dato : 13-04-04 13:20

On Tue, 13 Apr 2004 14:12:47 +0200, Lars K. wrote:

> Kan tabel dump fra en type (fx Microsoft SQL) anvendes på en mysql?

Sandsynligvis ikke. Men der er en vis chance for, at du ikke skal ændre
særlig meget i dump-filen, før det kan bruges i det andet DBMS. Det er
umuligt at være mere konkret, når man ikke ved mere.

Fra : Lars K.

Dato : 13-04-04 13:50

In article <pan.2004.04.13.12.20.05.585316@arvin.dk>, troels@arvin.dk
says...
> Sandsynligvis ikke. Men der er en vis chance for, at du ikke skal ændre
> særlig meget i dump-filen, før det kan bruges i det andet DBMS. Det er
> umuligt at være mere konkret, når man ikke ved mere.

OK, jeg takker. Jeg ved pt. ikke mere selv :)

--
Lars

Fra : Kasper Larsen

Dato : 13-04-04 14:47

"Lars K." <lkj@person.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Kan tabel dump fra en type (fx Microsoft SQL) anvendes på en mysql?

Med table dump mener du da Schema udtræk ? Umiddelbart vil jeg tro at den
sikreste måde at gøre det på, er at teste om det database schema du trækker
ud af MS SQL kan bruges i MySQL, jeg formoder at begge kan håndtere en
laveste fællesnævner af SQL, men jeg er måske bare håbløs optimist ?

Fra : Lars K.

Dato : 13-04-04 15:03

In article <7bSec.1811$6q5.574@news.get2net.dk>, kb_larsen@hotmail.com
says...

> [...]
> ud af MS SQL kan bruges i MySQL, jeg formoder at begge kan håndtere en
> laveste fællesnævner af SQL, men jeg er måske bare håbløs optimist ?

Jep det er Schema jeg mener.

og ja jeg vil jo også mene at de kan forstå de simple kommandoer som
skal til for at oprette og indsætte i en sql db. På den anden side så er
det jo et M$ produkt og så kan alt jo ske :)

Problemet er bare at jeg ikke ved hvilken db det ligger i udover det er
en sql og man vil jo gerne forberede sig på opgaven ik'

--
Lars
- Lykken er ikke en destination, men en måde at rejse på -

Fra : Kasper Larsen

Dato : 13-04-04 15:17

> [...]
>
> Problemet er bare at jeg ikke ved hvilken db det ligger i udover det er
> en sql og man vil jo gerne forberede sig på opgaven ik'

Lad mig gætte, en eller anden bad om en udtalelse ( og gerne estimat) om
hvorvidt du kunne flytte en database fra MS SQL til MySQL, og ud fra dette
meget tynde grundlag skal du komme med datoen for overgang til MySql ???
Ain't life wonderful ?

Fra : Lars K.

Dato : 13-04-04 17:35

In article <eDSec.1935$qN6.1832@news.get2net.dk>, kb_larsen@hotmail.com
says...

> [...]
> meget tynde grundlag skal du komme med datoen for overgang til MySql ???

Dog ikke :) Jeg vil bage gerne lave et bedere system end det der findes
idag. Problemet er vare at personen som står for det gamle ikke ligefrem
er samarbejds villig. Derfor er det jo rat at have nogle gode kort på
hånden når jeg endelig for lov til at lave et dump da hans DB :)

--
Lars

Fra : Søren Lund Jensen

Dato : 14-04-04 09:36

Lars K. wrote:

> [...]
> ikke ligefrem er samarbejds villig. Derfor er det jo rat at have
> nogle gode kort på hånden når jeg endelig for lov til at lave et dump

MySQL er en fin lille database, men min opfattelse er at MSSQL har
langt flere features og er mere skalérbar end MySQL. Hvorfor
overhovedet skifte bort fra MSSQL, hvis I alligevel har en licens til
den?

Fra : Troels Arvin

Dato : 14-04-04 09:53

On Wed, 14 Apr 2004 08:36:29 +0000, Søren Lund Jensen wrote:

> Hvorfor
> overhovedet skifte bort fra MSSQL, hvis I alligevel har en licens til
> den?

Der kunne sikkert være mange grunde. Én af dem kunne være, at Microsoft
ikke udgiver nogen open source drivere til at kommunikere med MSSQL med.
Heldigvis findes http://www.freetds.org/ men i og med, at den udvikles
uden den store hjælp fra DBMS-producenten, er det ikke sært, hvis den er
af dårligere kvalitet end fx. MySQL's drivere, afhængig af sammenhængen
hvori DBMSet benyttes.

Fra : Jesper Krogh

Dato : 14-04-04 09:59

I dk.edb.database, skrev Troels Arvin:

> [...]
> uden den store hjælp fra DBMS-producenten, er det ikke sært, hvis den er
> af dårligere kvalitet end fx. MySQL's drivere, afhængig af sammenhængen

Findes der kommercielle drivere? til PHP/Perl?
Der virker med Linux som klient Operativsystem.

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk
Jabber - Det eneste instant messaging system der sikrer DIT privatliv.

Fra : Troels Arvin

Dato : 14-04-04 10:04

On Wed, 14 Apr 2004 10:58:50 +0200, Jesper Krogh wrote:

> Findes der kommercielle drivere? til PHP/Perl?
> Der virker med Linux som klient Operativsystem.

Ikke hvad jeg ved af. Til visse MSSQL-versioner kan man benytte en Sybase
driver til at tale med MSSQL, men det er længe siden jeg prøvede det, og
det var generelt noget biks, som jeg husker det, og det ville ikke
overraske mig, hvis man overtræder en eller anden EULA ved at gøre det.

Til java-brug mener jeg, at Microsoft har udsendt en JDBC-driver.

Fra : Lars K.

Dato : 14-04-04 12:16

In article <xn0dh0fqucklm56002@news.inet.tele.dk>, mufoxe@hotmail.com
says...

> [...]
> langt flere features og er mere skalérbar end MySQL. Hvorfor
> overhovedet skifte bort fra MSSQL, hvis I alligevel har en licens til

Det er en lang historie! Men kort så bunder det nok i mine
samarbejdsproblemer med "EDB manden" i denne forening. Når folk har den
holdning at bare man laver noget for en forening så er det godt er det
jo ikke let at overbevise dem om at det nuværende system stinker :)

--
Lars

Fra : Søren Lund Jensen

Dato : 14-04-04 14:05

Lars K. wrote:

> [...]
> den holdning at bare man laver noget for en forening så er det godt
> er det jo ikke let at overbevise dem om at det nuværende system

Heh, det kan der være noget om, men det er vel ikke databasens skyld at
jeres system "stinker"? Synes stadig det virker lidt omsonst at skifte
DB af den grund.

Fra : Kim Andersen

Dato : 14-04-04 07:56

> [...]
> nye vil jeg lave på en mysql derfor vil jeg gerne vide om jeg bare kan
> lave et dump af den galme sql og bruge den på den nye?

Du kan også gøre det på en anden måde. Installer MySQL ODBC driver på din MS
SQL. Når det er sket, sætter du en ODBC forbindelse op med MySQL. I SQL
Manager til MS SQL, kan du lave et export af den database du vil have over i
MySQL. Så sker det igemmen MySQL ODBC.

/Kim