Dynamiske hjemmeside ?
Fra : Sasha

Dato : 13-04-04 09:37

Hi.

Jeg er nye begynder i web-design, jeg har lavede min home page, hvor alle
kan skrive besked til mig.

Jeg ville spørge om det er muligt eller hvordan kan jeg tage det indtastede
besked fra besøgende og lave det til en nye html side, så hver gang der
skrives en besked generes der en nye html side.

Hvad for en script / sprog kan jeg bruge til at lave sådan noget?

/Sasha

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-04-04 10:05

Sasha skrev:

> Jeg ville spørge om det er muligt eller hvordan kan jeg tage
> det indtastede besked fra besøgende og lave det til en nye
> html side, så hver gang der skrives en besked generes der en
> nye html side.

Du har sendt samme indlæg til flere grupper uden at krydsposte. Det
er upraktisk, fordi de folk der læser den ene gruppe ikke kan se
hvad der er svaret i den anden gruppe og vice versa.

Læs venligst: <http://usenet.dk/netikette/crosspost.html>

> Hvad for en script / sprog kan jeg bruge til at lave sådan
> noget?

Siden du spørger her i asp-gruppen går jeg ud fra at du har asp til
rådighed. Hvor meget kender du i forvejen til asp? Hvis du er helt
grøn, vil jeg anbefale dig at starte med tutorialen på
<http://html.dk/tutorials/asp/>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Sasha

Dato : 13-04-04 11:00

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> Du har sendt samme indlæg til flere grupper uden at krydsposte. Det
> er upraktisk, fordi de folk der læser den ene gruppe ikke kan se
> hvad der er svaret i den anden gruppe og vice versa.

Tak for svare, undskyld, det var en fejl.

Kan ASP side ses i alle Internet browser (Netscape, Internet Explorer, .. )
?

/Sasha

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-04-04 11:07

Sasha skrev:

> Kan ASP side ses i alle Internet browser (Netscape, Internet
> Explorer, .. ) ?

Ja. Serversidesprog (som asp) fortolkes af webserveren (deraf
navnet) - og webserveren sender så helt normal html-kode til
browseren. Derfor kræver asp ikke noget specielt af browseren.

Hvis du fx vælger "vis kilde" på en side som
<http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp>, kan du se den html-kode
som filen usenet.asp genererer. Du kan derimod ikke se hvordan
selve filen "usenet.asp" ser ud - den indeholder formentlig en
række asp-kommandoer (bl.a. til at inkludere menuen). Når asp-siden
vises via en webserver, bliver kommandoerne fortolket af en asp-
parser i webserveren, og webserveren sender så et fortolket
resultat (oftest en html-side) videre til browseren.
--
Jens Gyldenkærne Clausen