Forskel på Int og CInt
Fra : Anders

Dato : 28-04-01 11:03

Er der nogen som kan fortælle mig forskellen på Int og CInt?

- Anders

Fra : john lind

Dato : 28-04-01 10:33

-Er der nogen som kan fortælle mig forskellen på Int og CInt?

int aflevere et helt tal ud fra et tal du giver.
int(3,1416) + int(3,1416) = 6

cint laver en variabel om til en tal variabel.
"2" + "2" = "22"
cint("2") + cint("2") = 4

iøvrigt
cstr(2) + cstr(2) = "22"

Fra : Anders

Dato : 28-04-01 11:46

> int aflevere et helt tal ud fra et tal du giver.
> int(3,1416) + int(3,1416) = 6
>
> cint laver en variabel om til en tal variabel.
> "2" + "2" = "22"
> cint("2") + cint("2") = 4

For mig ser det ud til at de to funktioner gør det samme:

int(3,1416) + int(3,1416) = 6
cint(3,1416) + cint(3,1416) = 6

- Anders

Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 28-04-01 11:02

> For mig ser det ud til at de to funktioner gør det samme:

Det gør de også, så længe du spytter tal i begge! Cint konverterer
jo - som nævnt - en tekst-variabel til tal, men hvis du smider et tal
i den, så behandler den det bare som tal...

Prøv f.eks. følgende for at se forskellen

int("3,1416") + int("3,1416") = fejl (forhåbentlig)
cint("3,1416") + cint("3,1416") = 6

Kim

Fra : James Olsen

Dato : 28-04-01 11:10

"Anders" <klvt99@hotmail.com> wrote in message
> Er der nogen som kan fortælle mig forskellen på Int og CInt?

Documentation Quote :

Note CInt differs from the Fix and Int functions, which truncate, rather
than round, the fractional part of a number. When the fractional part is
exactly 0.5, the CInt function always rounds it to the nearest even number.
For example, 0.5 rounds to 0, and 1.5 rounds to 2.

Forøvrigt er CInt også international, den kan ud fra local-settings på
systemet anvende forskellige tusinde og decimal seperatore.

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 28-04-01 11:17

Anders wrote:

> Er der nogen som kan fortælle mig forskellen på Int og CInt?

Int trunkerer tal, mens CInt konverterer variabler til heltal.

Int(4.8) = 4
CInt(4.8) = 5

Se også CLng, som kan håndterer lidt større tal.

--
Lauritz