Ønsker til barnedåb
Fra : Michael-7500

Dato : 12-04-04 22:27

Hej.

Vores barn nr. 2 - en dreng - skal døbes. Men hvilke ting skal vi lige finde
på at sige til familien, som allerede nu spørger efter ønsker.

Vi har i forvejen en pige på 2 år, og meget af hendes legetøj og bøger m.m.
kan nr. 2 jo godt bruge. Vi har fået en del tøj i barselsgave, så det står
vi heller ikke lige og mangler.

Er der nogen der har nogle gode ideer ??

Michael og Anne-Lise

Fjern "FJERN" i mail-adr. ved svar

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 12-04-04 22:37

michael-7500@FJERNmail.dkMichael-750012/04/04 23:27 Skrev

> [...]
> vi heller ikke lige og mangler.
>
> Er der nogen der har nogle gode ideer ??

Bøger bøger og atter bøger, noget de altid vil kunne deles om og som børn
bare elsker og ikke kan få nok af, det er jo ligemeget om de først skal
bruge dem senere, vores fik "Musatfas kiosk" i dåbsgave og nu er han helt
vild med den osv osv
--
Vh Kevin
Fjern nospam ved privat svar

Fra : karsten klaaby

Dato : 13-04-04 12:58

Pigen fik sikkert en halskæde i dåbsgave.................det kunne drengen
også få.................eller bestik.................en HP motorcykel, bøger
eller penge på en bankbog........bare for at forslå noget.

Med venlig hilsen Pia

Fra : Benedikte Stein

Dato : 13-04-04 12:55

Hej,

Vi har lige haft barnedåb med vores søn, og har fået nogle gode gaver. Ud
over alt legetøjet og bøgerne har vi også fået nogle gode "varige" gaver,
som er lidt sværere til drenge, da man ikke rigtig ønsker sig smykker.

En flagstang til bordet (ca. 30 cm. høj) med ingraveret navn og dåbsdato
Håndklæder med hans navn på
Servietring
Kaj Bojesen dyr (aben, elefanten m.v.)

Hav en rigtig god dag.
Benedikte

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 13-04-04 15:24

best@nospam.privat.dkBenedikte Stein13/04/04 13:54 Skrev

> som er lidt sværere til drenge, da man ikke rigtig ønsker sig smykker.

hvis du mener at man generelt at der ikke ønskes smykker til drenge, er det
ikke rigtigt, mange drenge går med smykker nu, og mænd gik med smykker før
kvinder, men det kan, hvad jeg regner med, være udtryk for at du ikke ønsker
smykker til din dreng og det er jo så i orden.

Fra : Gitte

Dato : 13-04-04 13:15

Hejsa

>Er der nogen der har nogle gode ideer ??

Hvis I har have, kunne det være en god ide at ønske sit et (frugt)træ.
Vores søn fik et æbletræ i dåbsgave, og nu da han er 4 år, går han
meget op i, at det er hans træ. Og vi som forældre sætter stor pris
på, at det er en varig gave....

MVH
Gitte

Fra : Anita

Dato : 13-04-04 18:44

"Gitte" <gajb@ofir.dk> skrev

> [...]
> Vores søn fik et æbletræ i dåbsgave, og nu da han er 4 år, går han
> meget op i, at det er hans træ. Og vi som forældre sætter stor pris

Rigtig god idé. Men pokkers upraktisk hvis man bor i lejlighed

Venligst Anita

Fra : Gitte

Dato : 14-04-04 12:18

>Rigtig god idé. Men pokkers upraktisk hvis man bor i lejlighed

Hvad er der galt med en altankasse? *GG*
Nej, jeg ved det - også derfor jeg skriver, at det er hvis man har
have En del mennesker, der bor i lejlighed har en kolonihave, så
derfor den formulering. Selvfølgelig skal det være noget, man
forventer at have i mange år frem.
Kan huske, at jeg som ganske lille (3-års alderen) fandt et agern, der
blev behørigt plantet i mine forældres kolonihave - der desværre blev
"nedlagt" efter et par år. Til min store sorg, for hvad så med "mit"
egetræ, der efterhånden var blevet til en "pæn pind med blade på"? Min
fars gode kollega fik det, og det voksede videre i hans have (så vidt
jeg ved...).

MVH
Gitte

PS Den næste vi har på vej, er jeg sikker på også ønsker sig et træ
til vores have - men vi har nu absolut heller ingen planer om at
flytte de næste mange år (spørg igen når vi er gået på pension )

Fra : Anita

Dato : 14-04-04 12:52

"Gitte" <gajb@ofir.dk> skrev

> PS Den næste vi har på vej, er jeg sikker på også ønsker sig et træ
> til vores have - men vi har nu absolut heller ingen planer om at
> flytte de næste mange år (spørg igen når vi er gået på pension )

Jeg synes (som nævnt) at det er en rigtig sød idé. Den vil jeg i hvert fald
skrive bag øret til den bliver aktuel.

En tilføjelse kunne være: At hvis man ikke selv har en have, er det måske
tilfældet at bedsteforældrene har en have. De kunne så være de glade givere
af træet, som barnet uden tvivl vil glæde sig til at se, hver gang
bedsteforældrene besøges.

Venligst Anita

Fra : Sanne Bülow

Dato : 13-04-04 19:30

"Michael-7500" <michael-7500@FJERNmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Vores barn nr. 2 - en dreng - skal døbes. Men hvilke ting skal vi lige
finde
> på at sige til familien, som allerede nu spørger efter ønsker.

Vi fik bl.a. H.C Andersen samlede eventyr med indgraveret navn og dåbsdato,
derudover kunne ideer f.eks være babytæppe med navn og data
(http://www.fantasy-design.dk/shop/) eller eventyret hvor barnet selv er
hovedpersonen (http://www.famifun.dk/cab.htm) men jeg har også set bøgerne
andre steder, kan bare ikke lige huske hvor.
Det var lige det jeg kunne komme i tanke om.

--
Knus
Sanne

Fra : Peter Holm

Dato : 10-05-04 10:08

Michael-7500 wrote:
> [...]
> barselsgave, så det står vi heller ikke lige og mangler.
>
> Er der nogen der har nogle gode ideer ??'

Hvis I ikke umiddelbart kan komme på noget, så mangler han nok ikke det
vilde.....men en bærbar PC går man aldrig fejl af