problem med case
Fra : pepss

Dato : 12-04-04 21:12

hejsa NG

jeg har en MySQL 4.0.13-nt database hvor jeg prøver at køre denne kode (via
asp hvis det har noget at sige):

Select gaestebog.profilid, fraid, besked, medlemmer.profilnavn,
medlemmer.profilid CASE medlemmer.profilid WHEN NULL THEN 'profil slettet'
ELSE medlemmer.profilid END CASE From gaestebog INNER JOIN medlemmer ON
gaestebog.fraid = medlemmer.profilid Where gaestebog.profilid = '" & pID &
"' Order By gaestebog.id DESC

men jeg får fejlen:

Der er en fejl i SQL syntaksen nær 'CASE medlemmer.profilid WHEN NULL THEN
'profil slettet' ELSE me' på linje 1

er der en der kan se hvad der går galt?

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 12-04-04 22:07

pepss wrote:
> [...]
>
> Der er en fejl i SQL syntaksen nær 'CASE medlemmer.profilid WHEN NULL
> THEN 'profil slettet' ELSE me' på linje 1

Lad os prøve at formatere det, så det er læseligt:

[...]
From gaestebog
INNER JOIN medlemmer
ON gaestebog.fraid = medlemmer.profilid
Where gaestebog.profilid = '" & pID & "'
Order By gaestebog.id DESC

Det er nu klart, at der er noget galt efter medlemmer.profilid.
Formodentligt et manglende komma.

--
Kristian Damm Jensen damm (at) ofir (dot) dk
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but

Fra : pepss

Dato : 12-04-04 22:31

"Kristian Damm Jensen" <REdammMOVE@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

[snip kode]

> Lad os prøve at formatere det, så det er læseligt:

[snip]

> Det er nu klart, at der er noget galt efter medlemmer.profilid.

ja hvis du siger det

> Formodentligt et manglende komma.

det var da lige det der skulle til og så skulle CASE END laves om til END.
rigtig mange tak for hjælpen!