Gør-det-selv hundehus??
Fra : Anne Marie

Dato : 12-04-04 12:59

Hej.

Vi skal snart i gang med at indrette hundegård til vores kommende
labradorhvalp. Har i nogle erfaringer med selv at bygge et hundehus i str.
labrador??
Vores hund skal kunne bruge det året rundt og derfor skal det jo være
isoleret (flamingo??), have forhøjet bund og et vindfang. Taget skal skråne
og kunne åbnes. Vi forestiller os et aflangt hus, med den brede side som
forside med indgang.
Er der yderligere ting at tage hensyn til? Evt. en arbejdstegning, der kan
mailes??

Mange hilsner fra Anne Marie

Fra : Søren LH

Dato : 12-04-04 14:48

Anne Marie wrote:

> Hej.
>
> Vi skal snart i gang med at indrette hundegård til vores kommende
> labradorhvalp. Har i nogle erfaringer med selv at bygge et hundehus i str.
> labrador??

Hej Anne Marie,
Du kan se fotos af det hundehus jeg har bygget til min schæfer her:
www.lemanszone.dk/diverse/hundehus-0.jpg
www.lemanszone.dk/diverse/hundehus-1.jpg
www.lemanszone.dk/diverse/hundehus-2.jpg
www.lemanszone.dk/diverse/hundehus-3.jpg
Det er opbygget med 6 mm krydsfiner på begge sider at et skelet af 100
mm brædder af billigste kvalitet (et par kr pr. meter) med 100 mm
rockwool imellem. Bunden er hævet fra terrænet, det kan let skilles ad i
de enkelte sider for transport (de er tunge nok endda). Der er ingen
sluse, men hullet er holdt meget lille for at holde på varmen. Taget er
hængslet. Bundflade indv. ca. 1 x 1 meter, indvendig højde ca. 0,8 - 1,0 m.
Materialeomkostninger incl. maling vistnok ca. 1000 kr.
Mvh
Søren

Fra : Is

Dato : 12-04-04 18:13

"Anne Marie" <yrkamht@mail.dk(fjern yrk)> skrev i en meddelelse
> [...]
> forside med indgang.
> Er der yderligere ting at tage hensyn til? Evt. en arbejdstegning, der kan

---

Jeg kan anbefale dig et fladt tag, og så en rampe så hunden kan komme der
op.

Min hund har brugt mange timer på at ligge deroppe og nyde udsigten. (lab.
schæfer bl.)
Samtidig er det et godt sted hvis hunden skal ordnes lidt, børstes, klippe
negle, eller hvad den nu kunne trænge til.

--
Venlig hilsen
Erik Isager