Database, ingen poster
Fra : Michael Pedersen

Dato : 12-04-04 13:02

Hej.

Jeg har følgende kode:

glas = request.form("glas")

set conn = server.createobject("adodb.connection")
dsn = "driver={microsoft access driver (*.mdb)}; dbq=" &
server.mappath("/database.mdb")
conn.open dsn

set db = conn.execute("select * from data where glas = '"&glas&"'")

rekvnr =db("rekvnr")
tal =db("tal")

Koden virker fint, så længe der er poster som matcher "glas".
Jeg får følgende fejl hvis der ikke findes en match til glas:

Siden kan ikke vises.....
HTTP 500 - Intern serverfejl

Hvordan kan jeg ligge et "FEJLCHECK" ind?

Mvh

Michael Pedersen

Fra : pepss

Dato : 12-04-04 20:27

"Michael Pedersen" skrev> Jeg har følgende kode:

[snip kode]

> Koden virker fint, så længe der er poster som matcher "glas".

du kan bruge:
If NOT db.EOF Then

> Jeg får følgende fejl hvis der ikke findes en match til glas:
>
> Siden kan ikke vises.....
> ..
> ..
> HTTP 500 - Intern serverfejl

du kan få en fejl medelse du kan bruge til noget ved at gøre som der står
her
http://asp-faq.dk/article/?id=45

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner