Anden tekstfarve?
Fra : dosser

Dato : 12-04-04 07:43

Hvad skal jeg tilføje for ikke at bruge standardfarven i mit script?
Jeg har f.eks. dette:

var varepris = new Array();
varepris[1] = '250.-';

men da min baggrund er mørk passer det ikke særlig godt med sort
skriftfarve, hvordan får jeg f.eks. 250.- i hvid farve?

Håber det er den rette gruppe, ellers undskyld på forhånd, så ingen grund
til med det samme at lægge en masse indlæg om det
--
Jan

Fjern ordet "NiXSPAM" i min mailadresse inden der svares!
ellers modtager jeg ikke jeres mail.
Vær venlig IKKE at tilføje mig i adresse kartoteket !
Dette er for at undgå udbredelse af mailadressen, virus samt spammails.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 12-04-04 12:44

"dosser" <NOSPAMwebm@sccd.dk> writes:

> Hvad skal jeg tilføje for ikke at bruge standardfarven i mit script?

Farven sættes af siden, gerne med CSS. Den kan ændres fra Javascript
ved at skrive til et elements style-objekt.

> [...]
>
> men da min baggrund er mørk passer det ikke særlig godt med sort
> skriftfarve, hvordan får jeg f.eks. 250.- i hvid farve?

Ovenstående har intet med farve at gøre. Det er bare en tekst. Du kan
ikke (eller, afhængigt af hvordan du bruger strengen, bør i det
mindste ikke) sætte farven der.

Det vigtige sted at se er der hvor teksten bliver brugt, der hvor den
bliver sat ind på siden. Hvis du bruger document.write til at skrive
teksten som tekst på en side, så kan du pakke den ind i et element
der giver den farve:
document.write("<span class='pris'>"+varepris[1]+"<\/span>");
(og så sæt farven på klasse pris med CSS ... hvis du vil vide hvordan,
så er dk.edb.internet.webdesign.html den rigtige gruppe).

Hvis du bruger den i, f.eks., en selects option, skal du sætte farven
på samme måde som du satte baggrundsfarven (forhåbentlig med CSS)

> Håber det er den rette gruppe, ellers undskyld på forhånd, så ingen grund
> til med det samme at lægge en masse indlæg om det

Det kommer an på hvordan du bruger teksten, om det er Javascript eller
HTML/CSS der skal løse problemet :)
/L