Alenehjemme træning i hundegård?
Fra : Anne Marie

Dato : 11-04-04 20:14

Hejsa.

Hvordan griber man lige "alenehjemme" træning af en hvalp an, når den skal
vænnes til at være i hundegård om dagen når vi er på arb.??
Lærer man den det først inden døre, for så at flytte den udendørs??
Det er jo lidt sværere at opholde sig i gården en hel dag med den, igennem
hvilken man har ladet den alene rigtig mange gange af kort tid

Hilsen Anne Marie

Fra : Luna dc

Dato : 11-04-04 20:30

"Anne Marie" <yrkamht@mail.dk(fjern yrk)> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er jo lidt sværere at opholde sig i gården en hel dag med den, igennem
> hvilken man har ladet den alene rigtig mange gange af kort tid

Det er sikkert lettest i hundegården.
Spred en håndfuld tørfodder ud i gården luk hunden ind og gå ind i 5 min.
luk op for hunden.
næstegang går du i 10 min og så fremdeles, lad hunden få alt sin mad i
hundegården i små håndfulde i løbet af dagen.
en uges tid så er du sikkert oppe på 3-4 timer hvor hunden er alene, den
leder efter sin mad det første kvarter - halve time og hvis du så har gemt
et godt ben også, så skulle den være klar til at lægge sig roligt hen.
Bodil

Fra : Louise

Dato : 13-04-04 13:35

Jeg ville starte langsomt op og lade hvalpen være der med et godt
kødben. I starten kan du evt være i nærheden (få ordnet noget have
samtidig med ) og senere lade den være alene i længere og længere
tid.

Uanset hvad er det sikkert en god ide at den er mentalt træt inden, så
den ikke stresser og finder på unoder, men bare slapper af.