Kmail / patch problem
Fra : Carsten

Dato : 11-04-04 18:43

Hej NG
jeg har et lille problem med at få aspell til at fungere
i Kmail

ISpell/Aspell kunne ikke startes. Tjek venligst om ISpell eller Aspell er
korrekt indstillet og er i din sti (PATH).

hvad skal der til for at få den korekte sti puttet i PATCH

/Carsten

Fra : Peter Makholm

Dato : 11-04-04 18:46

Carsten <spam@spam.dk> writes:

> jeg har et lille problem med at få aspell til at fungere
> i Kmail

Er du sikke på at det er installeret korrekt?

Virker aspell når du kalder det fra komandolinjen?

> ISpell/Aspell kunne ikke startes. Tjek venligst om ISpell eller Aspell er
> korrekt indstillet og er i din sti (PATH).
>
> hvad skal der til for at få den korekte sti puttet i PATCH

PATH =! PATCH. Din fejltekst er sikkert korrekt; der menes sikkert PATH.

--
Peter Makholm | One thing you do is prevent good software from
peter@makholm.net | being written. Who can afford to do professional

Fra : Carsten

Dato : 11-04-04 19:00

jeg har bare lavet en alm. indstalation af Mandrsske 10.0

og
er en fejl meddelse som Kmail kommer med, så der er en lille fejl i
oversætelsen

og aspell er tilgængelig fra komandoprompten unaset hvor jeg er

/Carsten

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 11-04-04 21:37

Carsten wrote :

> og aspell er tilgængelig fra komandoprompten unaset hvor jeg er

Svjh så defaulter KDE til at bruge Ispell. Start kontrol centeret og gå
ind under "KDE Components" og under "Spell Checker" skal du så skifte
klient.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 11-04-04 21:55

Thomas Overgaard skrev i -dk.edb.system.unix:

> Svjh så defaulter KDE til at bruge Ispell. Start kontrol centeret og gå
> ind under "KDE Components" og under "Spell Checker" skal du så skifte
> klient.

Jeg kan ikke finde ispell's danske sprogfil, hvad skal den hede?

Ivar Madsen

Fra : Carsten

Dato : 12-04-04 00:24

Thomas Overgaard wrote:

> Svjh så defaulter KDE til at bruge Ispell. Start kontrol centeret og gå
> ind under "KDE Components" og under "Spell Checker" skal du så skifte
> klient.
så lykkedes det !!!
jeg måtte hente aspell-da-1.4.37.tar og installere den
hvad jeg synes var lidt underligt da jeg i opsætningen af Kmail kunne vælde
dansk
/Carsten

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 11-04-04 22:23

Fra : Ivar Madsen

Dato : 11-04-04 23:05

Det er jo lige ud af landevejen vejledning der står der.

Ivar Madsen