Hvordan se man hvilke DNS servere man brug~
Fra : Morten Fjendbo

Dato : 11-04-04 14:30

Køre med dhcp, og vil gerne have iperne på den/de DNS servere jeg bruger?
bruger ikke X

--
Mvh Morten Fjendbo

Fjern: (REMOVE) i adresse ved svar til mail

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 11-04-04 14:38

Morten Fjendbo wrote:
> Køre med dhcp, og vil gerne have iperne på den/de DNS servere jeg bruger?
> bruger ikke X

Hvad står der i din /etc/resolv.conf fil, når
du er på nettet?

Mogens

--
Mogens Kjær, Dataarkæolog
Email: mk@datamuseum.dk

Fra : Jesper Krogh

Dato : 11-04-04 14:38

I dk.edb.system.unix, skrev Morten Fjendbo:
> Køre med dhcp, og vil gerne have iperne på den/de DNS servere jeg bruger?
> bruger ikke X

De står normalt i /etc/resolv.conf

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk
Jabber - Det eneste instant messaging system der sikrer DIT privatliv.

Fra : Jesper Gaardbo Langh~

Dato : 11-04-04 14:41

On Sun, 11 Apr 2004 15:30:15 +0200, Morten Fjendbo wrote:

> Køre med dhcp, og vil gerne have iperne på den/de DNS servere jeg bruger?
> bruger ikke X

# grep nameserver /etc/resolv.conf

--
Jesper Gaardbo Langhoff