DF vil af med Tørnæs
Fra : Zeki

Dato : 11-04-04 11:05

Ikke fordi at jeg er specielt begejstret for Ulla Tørnæs, men jeg mener du
alligevel at DF går for langt i sin kritik:

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=427934/

"Konkret går kritikken på, at Ulla Tørnæs har vægret sig ved at kræve
bindende læseplaner indført, har vægret sig ved at indføre en obligatorisk
litterær kanon, ikke har indført centrale retningslinjer for skolerne, har
afvist flere tests af elevernes standpunkter og ikke har villet sikre
kronologien i historieundervisningen."

Fy for pokker siger jeg bare. "Bindende læseplaner"? "Obligatorisk kanon"?
"Kronologi i historieundervisningen"?

Skal vi have en fascistisk folkeskole?

mvh Zeki

Fra : Michael Bjørnbak Mar~

Dato : 12-04-04 17:46

Fru Tørnæs har selv børn og er ret tæt på, hvad det hele handler
om. Politikerne i DF og K er kommet i Samvirke-alderen, hvor de
store spørgsmål enten hentes der, igennem slægtsforskning eller
guldaldermalernes fortolkning af verden.

Men, monstro, ikke, ham Anders Fogh Rasmussen er klog nok til at
holde disse helt uaktuelle synspunkter lidt på afstand?