ÆØÅ
Fra : Benjamin

Dato : 11-04-04 10:43

Hej

Har nedenstående brødkrummesti funktion, men hvis jeg nu gerne vil have en
mappe der hedder sØg eller Åberg eller Æske, hvordan viser jeg så ÆØÅ -
mappen/funktionen kan jo ikke hedde/vise det ...

nogen der kan hjælpe ..

TIA

<%
Function BreadCrumbs()
Dim lstrPathAry
Dim llngMaxIndex
Dim lstrPath
Dim lstrHTML

lstrPathAry = Split(Request.ServerVariables("PATH_INFO"), "/")

llngMaxIndex = UBound(lstrPathAry) - 1

lstrHTML = "<B>Du er her:</B> "

lstrPath = "/"
lstrHTML = lstrHTML & "<A href=""" & lstrPath & """>Forside</A> "

For llngIndex = 1 To llngMaxIndex
lstrPath = lstrPath & Server.URLPathEncode(lstrPathAry(llngIndex)) & "/"
lstrHTML = lstrHTML & "&gt; <A href=""" & lstrPath & """>" &
Server.HTMLEncode(lstrPathAry(llngIndex)) & "</A>"
Next

BreadCrumbs = lstrHTML

End Function
%>

Fra : Jakob Andersen

Dato : 15-04-04 01:00

Benjamin wrote:
> Har nedenstående brødkrummesti funktion, men hvis jeg nu gerne vil
> have en mappe der hedder sØg eller Åberg eller Æske, hvordan viser
> jeg så ÆØÅ - mappen/funktionen kan jo ikke hedde/vise det ...

Mine bud ville være:

1. Erstat AE med Æ osv. men det giver problemer hvis der rent faktisk skal
stå AE

2. Lav en opslags tabel hvor du slår mappens navn op og får returneret den
tekst der skal stå.

--
Jakob Andersen