Ekkolod med sugekop-tranducer
Fra : Carsten

Dato : 11-04-04 09:19

Hej nyhedsgruppe

I stedet for at fastmontere transduceren, findes der jo også modeller med
sugekop, så man undgår alt med boring, tætning, mv.

Er der nogen der har erfaringer med disse transducere - om de fx bliver
siddende ?

Kan man udskifte disse transducere hvis man senere vil have en fastmonteret
?

Hilsen

Carsten

Fra : Torben Abilgaard

Dato : 11-04-04 16:04

scripsit "Carsten"

> [...]
> sugekop, så man undgår alt med boring, tætning, mv.
>
> Er der nogen der har erfaringer med disse transducere - om de fx bliver

Det giver ikke problemer med sugekop, når du troller eller ligger stille,
men den hopper som regel af, når du blæser afsted for at finde en ny
fiskeplads. Har brugt sugekop i 10 år.
--
venlig hilsen

¸.·´¯)
)><((((º> ´\
\ 8________
|_________/ Torben Abildgaard

Fra : Peter Lauridsen

Dato : 11-04-04 17:16

Hej Gruppe

Om transducere i GRP båd:

Jeg har haft en transducer monteret invendig i min GRP-sejlbåd i ca. 15 år
med perfekt resultat. Apparater var af den billigste slags. Jeg gjorde
følgende:

Monterede et tilpasset plastiknedløbsrør i plasticpadding mod det invendige
skrog lige foran masten. ((Bedte sted på min båd))
(Bør monteres dybt i den forreste del af båden og så dybt som muligt.
"Stævnen, bovvand mv. genererer luftbobler i vandet, som et ekkolod ikke kan
"se" igennem).

Hældte "Amerikansk olie" fra Apoteket i røret (Amerikansk olie skulle være
lige så god, som den specialolie, man også kan købe til formålet).

Hilsen Peter

Fra : JAN JENSEN

Dato : 11-04-04 22:27

Hej,

Mine erfaringer med en sugekop til transduceren er dårlige, da den ikke
bliver siddende ordenligt fast på bundmalingen.
Jeg har i stedet monteret transduceren på en liste (smalt brædt) på ca. 4-5
cm bredde og som går fra rælingen ned til den korrkte placering af
transduceren. Listen/bræddet fastgør jeg med en skruekvinge.

Mvh Jan

Fra : enrico

Dato : 11-04-04 23:13

On Sun, 11 Apr 2004 23:26:34 +0200, "JAN JENSEN" <joni123@get2.net.dk>
wrote:

> [...]
>cm bredde og som går fra rælingen ned til den korrkte placering af
>transduceren. Listen/bræddet fastgør jeg med en skruekvinge.

Du har ret med malingen Jan, men det kan undgåes:

På min båd har jeg limet et stykke plexiglas på den rigtige placering,
og derpå sættes sugekoppen.

Det virker helt fint for mig.

-enrico

Fra : Jesper Hansen

Dato : 12-04-04 08:29

sugekoppen skal bare have et solidt skud vaseline, så bliver den siddende.

Jesper

Fra : Carsten

Dato : 12-04-04 22:10

Tak for svarene - jeg tror jeg vil forsøge mig med et sugekop-lod.

--
Hilsen

Carsten