forbryderalbum
Fra : Jørgen Petersen

Dato : 10-04-04 16:12

Hej i gruppen..

Er der nogen som kan fortælle mig, om der findes forbryderalbums for
København fra omkring 1882

en Anton Jensen sidder i Vridsløselille sigtet for Pyromani, han er
overflyttet fra Vejle arrest til København,

hvor også de videre forhør finder sted. han døde i Vridsløselille 1883 inden
dommen faldt.

Venlig Hilsen
og god Påske til alle
Jørgen Petersen
Vejle

Fra : Niels Gjermandsen

Dato : 11-04-04 09:11

Hej Jørgen
Det er sådan at det ikke er alle der er fotograferet til albumne.
Men det bedste bud er et henvende dig til Landsarkivet for København på
Jagtvej.
Det er der at de har oversigt over hvad der findes. Lak har nogle af albumne
og der er et par på Politihistorisk Museum.
Men LAK ved nok bedst hvor de er og hvilke der findes.

Niels Gjermandsen

Fra : Jørgen Petersen

Dato : 11-04-04 10:00

Hej Niels

tak for dit svar.
så det vil jeg gøre

fortsat gog påske
Jørgen Petersen

Fra : Philip

Dato : 11-04-04 21:09

Politihistorisk Museum, Fælledvej 20, København, har en række
forbryderfotografier. Jeg kan ikke huske om de går helt tilbage til 1883,
men gamle er de ihvertfald - fra før 1900. Museet har ca. 2-300 fotografier.
De findes i nogle kasser i museets kælder. Jeg gennemgik dem selv der for
tre år siden.

v.h.

Philip