Spejder
Fra : Marianne

Dato : 10-04-04 16:17

Hej

Vi overvejer om ikke vores søn kunne have glæde af at gå til spejder. Han er
kun 6 år endnu, er ikke så meget for konkurrencesport og en lille smule svag
motorisk, så jeg tror, det måske kunne være en ide. Han skal selvfølgelig
selv bestemme!

Jeg vil dog gerne forhøre mig om de forskellige muligheder. Det er mit
indtryk, at nogle af spejderorganisationerne er meget kristne, men vi ønsker
ikke nogen form for forkyndelse blandet ind i vores drengs
fritidsinteresser.

Hvad er mulighederne? Er det for tidligt? Vi bor omkring
Frederiksberg/Vanløse.

mvh
marianne

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 10-04-04 16:27

Marianne wrote:

> [...]
> fritidsinteresser.
>
> Hvad er mulighederne? Er det for tidligt? Vi bor omkring

Det kunne have været mig der havde skrevet det, ordret.

Vi står i samme situation med en dreng på 6 år, som meget gerne vil være
spejder.
Vi undersøgte sagen, da vi bor i et meget religiøst område og kom frem
til at Det Danske Spejderkorps ikke har nogen religiøs tilknytning. Jeg
ringede og spurgte om han er for ung og fik svaret at det normalt er
deromkring de starter, det var ikke noget problem. Det eneste er, at han
nok kommer til at vente til august, når de ældste børn i gruppen rykker
op og giver plads for nye, men det er han heldigvis indforstået med.

Mht jeres område så ring til hovedkontoret og få navnet eller nummeret
på en kontaktperson i jeres lokalafdeling.

Marianne Feddersen

Fra : Dorthe

Dato : 11-04-04 00:12

Hej Marianne.

Jeg har selv en søn på 6 som også var en smule bagud motorisk.
Vi fandt så ud af at der er noget der hedder minisport.
Der er hovedesalig leg med alle mulige redskaber.
Han er utrolig glad for det og er blevet meget bedre motorisk.
De er ca 20 børn på hvert hold. De er der ca 45 min. og tro mig det er ret
underholdene at se på.
Ved selvfølig ikke om det er noget du kan bruge. Men ellers er der kfum der
har det.

Hilsen Dorthe

Fra : Uffe Holst

Dato : 11-04-04 11:58

In an article of 9 Apr 2000 Marianne wrote:

> [...]
> indtryk, at nogle af spejderorganisationerne er meget kristne, men vi ønsker
> ikke nogen form for forkyndelse blandet ind i vores drengs

KFUM-Spejderne, KFUK-Spejderne (i dag hedder de De Grønne Pigespejdere),
Dansk Baptisters Spejderkorps og andre småkorps har alle en tilknytning til
et trossamfund. Dog er graden af forkyndelse meget forskellig. Nogen steder
er de meget religiøse, andre steder overhovedet ikke. Så kontakt din lokale
gruppe og forhør dig, hvis du vil til et af disse korps.

Det Danske Spejderkorps har derimod ikke nogen tilknytning til et enkelt
trossamfund. Det var måske derfor et korps for dig.

> Hvad er mulighederne? Er det for tidligt? Vi bor omkring
> Frederiksberg/Vanløse.

Nogen steder kan de starte, når de begynder i børnehaveklasse
(mikrospejder), andre steder først i 2. klasse (minispejdere) - det
afhænger typisk af de enkelte gruppers lederressourcer. Kontakt din lokale
gruppe og spørg.

Der er flere gruppe omkring Fredriksberg/Vanløse. Generelt vil jeg blot
anbefale jer at vælge den nærmeste spejdergruppe, idet han derved tidligere
selv vil kunne tage til spejder.

Fortæl eventuelt lidt mere præcist, hvor I bor, for så skal jeg fortælle
jer, hvilken DDS-gruppe, der ligger tættest på jer. Ellers kig på
http://www.spejder.dk.

--
Uffe Holst

Fra : Henrik Lundbak

Dato : 11-04-04 13:01

> Fortæl eventuelt lidt mere præcist, hvor I bor, for så skal jeg fortælle
> jer, hvilken DDS-gruppe, der ligger tættest på jer. Ellers kig på
> http://www.spejder.dk.

Tusind tak - jeg har selv kigget og vil kontakte en af de nærmeste
muligheder. Desværre ser det ikke ud til, at der er så mange tilbud til de
yngste aldersklasser. Men måske er jeg heldig

mvh
marianne