Vandseng?
Fra : Henning Lund

Dato : 10-04-04 15:50

Er det et godt valg hvis man døjer med div. lidelser bla. rygsmerter og
slidgigt? Nogen som har erfaring?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 10-04-04 18:33

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> Er det et godt valg hvis man døjer med div. lidelser bla. rygsmerter og
> slidgigt? Nogen som har erfaring?

Jeg har selv haft vandseng engang og jeg elskede den, men valgte af en eller
anden grund en almindelig boxmadras, da vandsengen blev for gammel. Det har
jeg ofte fortrudt, så jeg kan sagtens finde på at købe vandseng igen.

Jeg havde en totalt udæmpet seng. De sælges vist sjældent i dag.

Med hensyn til rygsmerter og vandsengens effekt på ryg- og lændesmerter kan
jeg fortælle dig, at jeg har hørt, at vandsengens effekt kan afhænge af
følgende:

1) Plejer du at have smerter, når du går i seng
eller
2) Plejer du at have smerter, når du vågner

Desværre kan jeg ikke huske, i hvilket af de to tilfælde vandsengen er god
og hvornår den kan være mindre god. Men du kan måske alligevel bruge det til
at spore dig ind på, om den vil kunne hjælpe dig!

http://www.akva.com/download/pdf/Madrasser_og_kroniske_laendesmerter.pdf

Mvh. Lisbeth

Fra : Henning Lund

Dato : 10-04-04 19:53

Lisbeth Jacobsen skrev:

> 2) Plejer du at have smerter, når du vågner

Eller rettere sagt, jeg vågner med kraftige smerter i hoften mange gange
i løbet af natten, jeg har ikke sovet en hel nat igennem siden midten af
januar, det begynder at tære på energien, så jeg ville prøve et eller
andet for at få lov til at sove igen.

Fra : arc@na

Dato : 10-04-04 22:39

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> wrote in

> [...]
> midten af januar, det begynder at tære på energien, så jeg ville prøve
> et eller andet for at få lov til at sove igen.

Jeg mener at have hørt, at en vandseng faktisk ikke er ret god for
ryggen.

Hvad har du af madras i dag? Gå efter en Dunlopillo eller lignende - de
er enormt solide, og du kan vælge en hårdhed der passer til din ryg. Man
kan også få senge, som kan indstilles elektronisk.

Så er de ganske vist også dyre, men man tilbringer 1/3 af sit liv i
sengen, så det er vigtigt at man ligger på noget ordentligt.

--
A scar nobly got, or a noble scar, is a good livery of honour;
so belike is that. - William Shakespeare

Fra : Henning Lund

Dato : 11-04-04 06:55

arc@na skrev:

> Hvad har du af madras i dag? Gå efter en Dunlopillo eller lignende -
> de er enormt solide, og du kan vælge en hårdhed der passer til din
> ryg. Man kan også få senge, som kan indstilles elektronisk.

Jeg aner faktisk ikke hvad bæstet hedder, der er sådan en boxfidus, men
data kender jeg ikke meget til, jeg ved bare at sofaen i stuen er en ren
fryd i forhold til boxfætteren, jeg har prøvet sofaen en gang imellem
når det er helt galt med smerterne, og der ligger jeg faktisk bedre.

Fra : Padmé Amidala

Dato : 11-04-04 09:18

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> wrote in message

> Er det et godt valg hvis man døjer med div. lidelser bla. rygsmerter og
> slidgigt? Nogen som har erfaring?
>
> --
> Mvh
> Henning Lund

Rent ergonomisk er en vandseng ikke optimal for folk med rygproblemer, men
du kunne prøve at tage kontakt til en Hjælpemiddelcentral og låne en Tempur
topmadras i 14 dage (hvilket er gratis).

VH
Padmé

Fra : Henning Lund

Dato : 11-04-04 09:44

Padmé Amidala skrev:

> Rent ergonomisk er en vandseng ikke optimal for folk med
> rygproblemer, men du kunne prøve at tage kontakt til en
> Hjælpemiddelcentral og låne en Tempur topmadras i 14 dage (hvilket er

Ryggen er sjældent, det er hoften til daglig.

Fra : Bo Warming

Dato : 18-04-04 21:11

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> wrote in message
> Er det et godt valg hvis man døjer med div. lidelser bla. rygsmerter og
> slidgigt? Nogen som har erfaring?

Den måned min kone og jeg sov i vandseng var kun sjov første uge. Glimrende
legetøj, især med børn. Men det er irriterende ikke at have fast underlag,
og jeg tvivler på at nogen sygdom lindres