IIS og ASP
Fra : Nils Nyvang Bacher

Dato : 09-04-04 18:53

Måske ikke det rette forum, men...

Jeg tester mine ASP ting lokalt i min IIS, men ved hver programændring er
det nødvendigt at genstarte maskinen før at de nye ting kan testet.
Jeg har sat CACHE = 0 men det hjælper ikke, hvad kan jeg gøre?

/nils

Fra : Casper Bang

Dato : 10-04-04 17:37

> Jeg tester mine ASP ting lokalt i min IIS, men ved hver programændring er
> det nødvendigt at genstarte maskinen før at de nye ting kan testet.
> Jeg har sat CACHE = 0 men det hjælper ikke, hvad kan jeg gøre?

hvis du på siden holder ctrl inde og klikker F5, kommer den rigtige side så
frem?

Fra : Nils Nyvang Bacher

Dato : 12-04-04 17:18

> hvis du på siden holder ctrl inde og klikker F5, kommer den rigtige side

> frem?

Desværre ikke,

Nils

Fra : Casper Bang

Dato : 12-04-04 19:25

> Desværre ikke,

Ok.. det jeg leder efter er om det er i din computer det bliver cached.
Hvis du sletter alle midlertidige internetfiler (i din browser) inden du
loader den anden gang, kan du så se ændringen?

Fra : Nils Nyvang Bacher

Dato : 13-04-04 08:10

> Hvis du sletter alle midlertidige internetfiler (i din browser) inden du
> loader den anden gang, kan du så se ændringen?

Det hjælper heller ikke.

Fra : Chrisser

Dato : 13-04-04 08:38

Nils Nyvang Bacher wrote:

> Det hjælper heller ikke.

IIS kan også finde på at cache asp-sider, prøv at kigge på nedenstående link
( nu ved jeg ikke hvilken version du har).

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Ben-us%3B308182

Mvh
Chrisser

Fra : Casper Bang

Dato : 13-04-04 15:45

> IIS kan også finde på at cache asp-sider, prøv at kigge på nedenstående
link
> ( nu ved jeg ikke hvilken version du har).
>
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Ben-us%3B308182

Ok, det vidste jeg ikke... har altid troet at ISS kompilerede siden HVER
gang den blev requested (hvilket også ville være spild af ressourcer).
Men hvis man giver den lov til at cache alle sider, hvornår refresher den
dem så? Jeg ville egentligt godt have min egen server til KUN at rekompilere
når der er sket ændringer i filen... det ville vel give den bedste
performance.

Fra : Chrisser

Dato : 14-04-04 07:14

Casper Bang wrote:
> [...]
> refresher den dem så? Jeg ville egentligt godt have min egen server
> til KUN at rekompilere når der er sket ændringer i filen... det

Nej jeg vidste det heller ikke, jeg fandt kun ud af det pga. en bestemt IIS
hvor vi nogle gange ikke kunne se ændringer ( ikke engang hvis vi skrev
noget vrøvl i en af filerne som burde have givet fejl ).
For det meste giver det ingen problemer men ind imellem sker det altså på
lige præcis den IIS. Jeg har ikke oplevet det andre steder så jeg har ingen
god forklaring, jeg ved blot at det i det bestemte tilfælde hjalp at sætte
cache til 0, køre lidt og sætte den tilbage igen.
Jeg går ud fra at den burde kunne finde ud af det men at det så går galt i
nogle bestemte tilfælde ( den bliver så forvirret at den bare smider de
kompilerede efter en request ? ) - jeg har desværre bare ikke kunnet finde
et mønster det kan hjælpe med at undgå det.

Mvh
Chrisser

Fra : Jakob Andersen

Dato : 15-04-04 00:43

Chrisser wrote:
> [...]
> så jeg har ingen god forklaring, jeg ved blot at det i det bestemte
> tilfælde hjalp at sætte cache til 0, køre lidt og sætte den tilbage

En mulighed kunne være at de HTTP-headers man kan sætte den til at spytte
med ud i IIS Management consolen "overrider" de headers der prøver at blive
smidt med i ASP.

--
Jakob Andersen

Fra : Chrisser

Dato : 15-04-04 07:11

Jakob Andersen wrote:

> En mulighed kunne være at de HTTP-headers man kan sætte den til at
> spytte med ud i IIS Management consolen "overrider" de headers der
> prøver at blive smidt med i ASP.

Det forstod jeg ikke meget af - men jeg vil gerne hvis du gider uddybe lidt

Mvh
Christina

Fra : Jakob Andersen

Dato : 15-04-04 14:06

Chrisser wrote:
> Det forstod jeg ikke meget af - men jeg vil gerne hvis du gider
> uddybe lidt

Hvis man på serveren højreklikker på et websted i IIS'ens kontrol panel er
der en fane hvori man kan sætte nogle custom HTTP-Headers, bl.a. caching.

Disse headere hvis de er sat får måske højere prioritet end headere sat vha.
ASP, ergo bliver siderne cachet selvom du sætter no-cache i ASP.

--
Jakob Andersen