stikker af.......
Fra : Martin Helsted

Dato : 10-04-04 11:27

hej

jeg har en hanhund Figo, dejlig rolig og familievenlig hund han er næsten 2
år, men han har det med ikke at ville blive hjemme, hele min gårdsplds er
hegnet ind, så når han er det der er det ikke de store undslipnings
muligheder... men står lågen åben og jeg laver noget andet, sker det at han
er væk, nogen gange bliver han på grunden, (har en meget stor grund) men
ellers kan jeg finde ham længere henne af vejen eller ude på marken...

Ville det hjælpe at kastrere ham????

Han er en meget legesyg og glad hund, ville noget af det ændre sig?

Mvh Martin

Fra : Pwh

Dato : 10-04-04 12:27

Martin Helsted wrote:
> hej
>
> jeg har en hanhund Figo, dejlig rolig og familievenlig hund han er
> næsten 2 år, men han har det med ikke at ville blive hjemme,
> Ville det hjælpe at kastrere ham????

Det ved jeg ikke da jeg ikke slv har haf det problem hverken før
eller efter at min Tyson (Lab/Schæfer) på 2 år blev kastreret for 1/2 år siden.

> Han er en meget legesyg og glad hund, ville noget af det ændre sig?

Tyson har ikke ændret sig på nogen måde overhovedet, bortset fra at han
selvfølgelig ikke prøver at springe på tæverne mere.
Han er stadig en glad og meget legesyg hund, nu kan han oven i købet lege
med tæverne uden hele tiden at skulle prøve at bolle dem
Det eneste negative jeg har bemærket ved hans kastraktion er at der er nogle
hanhunde der synes at han lugter mærkeligt og derfor bliver lidt forvirrede.

/Jens (der ikke har fortrudt at han fik kastreret Tyson)

Fra : Tina Christiansen

Dato : 14-04-04 19:40

Hej Martin

> [...]
> er væk, nogen gange bliver han på grunden, (har en meget stor grund) men
> ellers kan jeg finde ham længere henne af vejen eller ude på marken...

Vi kastrerede vore hanhund i September 2003 af 2 årsager, han havde milde
epileptiske anfald og han havde *meget* svært ved at blive i haven. For os
har kastrationen have en rigtig rigtig god effekt, idet han bliver i haven,
leger meget bedre med andre hunde, har haft meget meget få epileptiske
anfald, er blevet mere en hyggehund - og for os noget meget vigtig - nemlig
at han tog på vi vægt (han har altid været meget undervægtig og har ikke
kunne tage på i vægt - nu har han ca taget 7-8 kg på og er nu normal vægtig
og ser flot ud)

> Han er en meget legesyg og glad hund, ville noget af det ændre sig?

Andys sind har absolut ikke ændret sig i den retning - han er stadig ligeså
legesyg og glad som før.

Håber at du kunne bruge svarene til noget.

Forårs hilsner fra Andy og Tina

Fra : polle

Dato : 15-04-04 11:37

hej
Vi har en dejlig han lab på 2 år, som vi har fået kastereret fordi han
havde det med
at stikke af, også selv om haven er indhegnet, den hopper man da bare over.
Vi har fortrudt meget, han stikker stadig af hvis han kan komme til det,
og det er ikke fordi han ikke bliver aktiveret, han er en meget glad hun og
vil meget gerne holde øje med hvad der sker i kvarteret. Hun hunde er han
heller ikke holdt op med at hoppe på, men det er ikke dem han stikker af
efter,
det er kun hvis vi lige møder en der er i løbetid, han lige benytter sig af
det.
Og så er der de andre han hunde de syntes en kastereret han lugter rigtig
godt
og hopper på som var det en hun, så mit råd er, at du skal tænke dig rigtig
godt om inden du gør det.

hilsen Tina