reloade side ved tryk på link?
Fra : pepss

Dato : 10-04-04 10:22

hejsa NG

jeg har et link som åbner med target="_blank" kan man få den side hvor
linket er til at reloade ved klik på linket?

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-04-04 10:30

pepss skrev:

>jeg har et link som åbner med target="_blank" kan man få den side hvor
>linket er til at reloade ved klik på linket?

Ja, du skal blot skrive sidens filnavn i linket.

Hvis den hedder minside.htm er det altså:

--
Bertel

Fra : pepss

Dato : 10-04-04 10:47

"Bertel Lund Hansen" skrev i

> Ja, du skal blot skrive sidens filnavn i linket.

jeg har hvis ikke forklaret mig godt nok
det jeg vil er at åbne en ny side f.eks side2 fra side1. når man så klikker
på linket på side1 skal side1 reloade og side2 åbne i et nyt vindue.
håber det var beder til at forstå

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 10-04-04 12:32

"pepss" <olefriis@privat.dk> writes:

> [...]
> det jeg vil er at åbne en ny side f.eks side2 fra side1. når man så klikker
> på linket på side1 skal side1 reloade og side2 åbne i et nyt vindue.

onclick="window.open('side2.html','_blank');"> yadda yadda </a>

[Indsæt standard-advarsel mod at forsøge at åbne vinduer, som måske
blive blokkeret]
/L

Fra : pepss

Dato : 11-04-04 08:46

"Lasse Reichstein Nielsen" skrev

> onclick="window.open('side2.html','_blank');"> yadda yadda </a>

tak skal du ha!

> [Indsæt standard-advarsel mod at forsøge at åbne vinduer, som måske
> blive blokkeret]

vil et sådan vindue også blive stoppet af en popup stopper?
vilken popup er den mest brugte(jeg vil jo gerne skrive en besked om hvordan
man kan tillade vinduet)

Fra : Daniel Overby

Dato : 11-04-04 21:38

> vil et sådan vindue også blive stoppet af en popup stopper?
> vilken popup er den mest brugte(jeg vil jo gerne skrive en besked om
hvordan
> man kan tillade vinduet)

Det bør det ikke, da det er et link som man selv aktiverer. Sådan virker
Popup-killer'en vist nok i Mozilla.

Men hvis man har deaktiveret javascript, vil det vist heller ikke lykkes.

- Daniel

Fra : pepss

Dato : 12-04-04 20:15

"Daniel Overby" skrev
> [...]
> Popup-killer'en vist nok i Mozilla.
>
> Men hvis man har deaktiveret javascript, vil det vist heller ikke lykkes.

ja selvføglig! det var bare mig der tænkte i helt andre baner...

Fra : pepss

Dato : 12-04-04 20:15

"Daniel Overby" skrev