server mappath
Fra : Kim Pliniussen

Dato : 10-04-04 01:34

Jeg har problemer med server mappath.... jeg kan ikke få det til
at virke

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Andersen

Dato : 10-04-04 01:54

Kim Pliniussen wrote:
> Jeg har problemer med server mappath.... jeg kan ikke få det til
> at virke

Hvilke problemer? Det er svært at svare dig hvis du ikke er lidt mere
specifik.

Se evt: http://www.asp-faq.dk/article/?id=41

--
Jakob Andersen

Fra : Kim Pliniussen

Dato : 10-04-04 10:20

Jakob Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Hvilke problemer? Det er svært at svare dig hvis du ikke er lidt mere
> [...]
jeg for ikke nogen fejlmeddelese den kan slet ikke lokalisere filen jeg
bruger denne kode......:

<%
Dim fso, f, filespec
filespec = Server.Mappath("/tekster/tekst.txt")
Set f = fso.OpenTextFile(filespec,1)

' Læs linie fra tekstfilen, og skriv indholdet til klienten
Response.write f.ReadLine

f.Close
%>

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-04-04 10:42

Kim Pliniussen skrev:

> jeg for ikke nogen fejlmeddelese den kan slet ikke lokalisere
> filen

Hm - din asp-fil eller din tekstfil? Har du et link til siden?

Det lyder ret mærkeligt at du slet ikke får en fejlmeddelelse.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kim Pliniussen

Dato : 10-04-04 12:02

Jens GyldenkærneClausen wrote in
> [...]
>
> Hm - din asp-fil eller din tekstfil? Har du et link til siden?
>
> Det lyder ret mærkeligt at du slet ikke får en fejlmeddelelse.

siden er http://enforcer.dk/test.asp
og tekstfilen ligger i enforcer.dk/tekster/tekst.txt

Kim

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-04-04 12:39

Kim Pliniussen escribió / skrev

> siden er http://enforcer.dk/test.asp
> og tekstfilen ligger i enforcer.dk/tekster/tekst.txt

Microsoft VBScript runtime error '800a0046'

Permission denied: 'CreateObject'

/test.asp, line 8

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : Kim Pliniussen

Dato : 10-04-04 12:57

Lars Hoffmann wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Kim Pliniussen escribió / skrev

> Microsoft VBScript runtime error '800a0046'

> [...]

Ja jeg skal have den til at læse fra tekst.txt jeg har brugt
tutorial'en fra dette site... Fejlen ligger altså i
CreateObject..., men hvad skal jeg gøre for at det virker?
Kim

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-04-04 13:29

Kim Pliniussen escribió / skrev

> Fejlen ligger altså i
> CreateObject..., men hvad skal jeg gøre for at det virker?
> Kim

Jeg ville nok kontakte server adminen og høre hvorfor du ikke kan
oprette scripting.filesystemobject.

Fra : Kim Pliniussen

Dato : 12-04-04 20:46

> Jeg ville nok kontakte server adminen og høre hvorfor du ikke kan
> oprette scripting.filesystemobject.

Jeg fik dette svar:
"FSO som du benytter dig af, er blevet koblet fra, da der er blevet
opdaget en kæmpe sikkerhedsbrist i komponenten."

kan det laves på en anden måde så?

Kim

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-04-04 09:12

Kim Pliniussen skrev:

> Jeg fik dette svar:
> "FSO som du benytter dig af, er blevet koblet fra, da der er
> blevet opdaget en kæmpe sikkerhedsbrist i komponenten."

Hm - mon ikke der er et fix til den brist? Ellers virker det
mærkeligt at fso generelt ikke er koblet fra (jeg har ikke hørt om
andre der gør det).

> kan det laves på en anden måde så?

Spørg dit webhotel om de har (eller overvejer) en anden komponent
til filhåndtering.
--
Jens Gyldenkærne Clausen