boot fra tynd klient til linux terminalser~
Fra : Claus Kühle

Dato : 09-04-04 23:58

Hej NG.
Jeg har netop fundet tid til at installere den fantastiske k12ltsp fra:
http://k12ltsp.org/contents.html i seneste version. (prøv den - den virker
out off the box)

Det virker som en drøm, og efter at have fundet de rigtige drivere til mine
netkort, fik jeg via en floppy hentet fra www.rom-o-matic.org forbindelse
til terminalserveren. Dermed fik jeg gamle p150 maskiner til at køre
virkelig godt. (mine intel100 netkort undertøtter ikke boot via pxe)

Nu kommer så spørgsmålet
Hvordan får jeg lagt floppyimaget over på harddisken, så jeg ikke behøver
floppydisken?

Der skal ikke være andre bootmuligheder end adgangen til terminalserveren.

Claus Kühle.

Fra : Esben Laursen

Dato : 11-04-04 22:39

"Claus Kühle" <nyheder@guntrax.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> floppydisken?
>
> Der skal ikke være andre bootmuligheder end adgangen til terminalserveren.

Jeg ved ikke helt om den kan bruges, men prøv at kikke lidt på
http://pxes.sourceforge.net/

Hygge

Esben

Fra : Svend Bjerrum Jensen

Dato : 11-04-04 22:52

Claus Kühle wrote:

> Nu kommer så spørgsmålet
> Hvordan får jeg lagt floppyimaget over på harddisken, så jeg ikke behøver
> floppydisken?

Mon ikke du bare skal kopiere bootsectoren fra floppy til hd. I så fald
burde følgende virke:

dd if=/dev/fd0 of=/dev/hda bs=512 count=1

--
Med venlig Hilsen
Svend Bjerrum Jensen

Fra : Claus Kühle

Dato : 12-04-04 12:30

"Svend Bjerrum Jensen" <zb@nospam.dk> skrev
> Mon ikke du bare skal kopiere bootsectoren fra floppy til hd. I så fald
> burde følgende virke:
>
> dd if=/dev/fd0 of=/dev/hda bs=512 count=1

Det var lige det jeg ledte efter - Tak
Claus Kühle