flere access databaser...
Fra : Christian Epstein

Dato : 09-04-04 12:11

på forsiden af min side vil jeg gerne have den henter data fra
flere databaser...

fx hente de seneste 3 nyheder fra db/news.mdb

ikke noget problem der

derefter hente seneste 3 gæstebogs indslag

argh crash den skal bruge en anden variabel end rs for record
set, og gæstebogen er konstrueret med include files hvor det jo
står rs i, gæstebogen har jo også en side for sig selv...

osv osv...

giver det her bare en lille smulle mening ellers kig på
http://www14.brinkster.com/munich2004

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Epstein

Dato : 09-04-04 21:10

Christian Epstein wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>
> osv osv...
>
> giver det her bare en lille smulle mening ellers kig på

Har stadig problemet med at hente fra to forskellige databaser...
og så et lille et med at have komma i en database - hvad gør man
når nogle users vil bruge komma...

Fra : Christian Epstein

Dato : 09-04-04 21:25

> Har stadig problemet med at hente fra to forskellige databaser...
> og så et lille et med at have komma i en database - hvad gør man
> når nogle users vil bruge komma...

Glem kommaet det var ikke det der lavede fejlen...

Fra : Jens B

Dato : 10-04-04 01:28

"Christian Epstein" <epstein_NOSPAM_@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> set, og gæstebogen er konstrueret med include files hvor det jo
> står rs i, gæstebogen har jo også en side for sig selv...

Forstår ikke helt hvad du mener. Laver du ikke bare en seperat forespørgsel
på forsiden? eller includer du hele gæstebogen på forsiden?

Hvis du bare laver en seperat forespørgsel, og det er et problem at den
hedder rs....så er det jo bare at kalde den noget andet, f.eks. rt eller
hvad du nu har lyst til.

Jens

Fra : Christian Epstein

Dato : 10-04-04 11:42

> Forstår ikke helt hvad du mener. Laver du ikke bare en seperat forespørgsel
> på forsiden? eller includer du hele gæstebogen på forsiden?

Sæperat forespørgsel med kun de tre nyeste...

> Hvis du bare laver en seperat forespørgsel, og det er et problem at den
> hedder rs....så er det jo bare at kalde den noget andet, f.eks. rt eller
> hvad du nu har lyst til.

Problemet er at det gør jeg allerede med nyhederne også... både nyheder og
gæstebog er sammensat af forskellige include filer... Nyheder fx en fil der
sætter email addresse på den der har indsat nyheden... og gæstebogen fx en fil
med forskellige smilies...

Problemet er at alle disse filer bruge rs, så jeg skal til at rette dem alle
sammen, hvis man ikke kan (og det tror jeg ikke man kan) hente flere databaser
(de behøver ikke være åbne samtidig) der begge bruger rs for recordset...

Fra : Jens B

Dato : 10-04-04 13:03

> [...]
der
> sætter email addresse på den der har indsat nyheden... og gæstebogen fx en

Ah ok, på den måde. Ja så ved jeg ikke lige hvordan det løses.

Jens

Fra : Jakob Andersen

Dato : 15-04-04 00:38

Christian Epstein wrote:
> på forsiden af min side vil jeg gerne have den henter data fra
> flere databaser...

Oftest vil man ikke lave flere databaser men blot have flere tabeller i
samme database, men med access kan jeg måske godt se at det er fristende at
dele det ud i flere databaser/filer.

Det lyder som om du ikke får ryddet ordentligt op i dine include filer, det
burde ikke være noget problem at bruge en variabel med navnet rs selvom den
har været brugt før hvis man blot har lukket den til recordsettet hørenden
forbindelse og f.eks. brugt:

Set rs = Nothing

--
Jakob Andersen