Montering af ekkolod ???
Fra : Tikka

Dato : 08-04-04 22:24

Hej

Jeg har lige købt et ekkolod.....EAGLE

Men kan ikke få mig selv til at bore hul i båden..........under vand linjen.

Så er spørgsmålet......findes der noget lim der kan holde ???

Den ligger på bådtrailer hele tiden.
Men det skal nu kunne holde.......

Så hvad gør i ???

Mvh. Tikka

Fra : 7C

Dato : 09-04-04 07:34

Jeg har ikke hørt om en "limløsning", så jeg tror du ender med en
boremaskine i hånden. Jeg har selv gjort det med min egen båd et par gange
og så længe man husker at putte noget silikone i hullet før man sætter
skruerne i, så holder det tæt.

Hvis du finder en alternativ løsning, så meld endelig tilbage i gruppen.

Vh.

Søren C.

Fra : Henrik Lyck

Dato : 09-04-04 07:53

Hvis du hae et sted i båden hvor den kun er enkeltbundet så kan du sætte den
invendigt i båden, bare lim den fast med silikone, husk der ikke må være
luft imellem.

--
MVH

Henrik Lyck

Ved svar på e-mail fjern "gnaveren"

Fra : Torben Bach

Dato : 09-04-04 17:43

> [...]
linjen.
> Så er spørgsmålet......findes der noget lim der kan holde ??

Prøv at se i nyhedsgruppen dk.fritid.sejlads, hvor der netop i dag er en,
som har fundet en løsning på det der med ekkoloddet.

Mvh

Torben

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-04 18:45

Hej Tikka

Hvad angår montering af Transducer til ekkolod ... Kan du evt. montere en
"hæk" transducer,
Eller hvis du skal/vil montere den som gennemføring i bunden af båden kan du
tætne rundt om transduceren med Sikaflex, som kan købes hos alle båd
forretninger, og hvis du giver det rigeligt med Sikaflex så forbliver det
tæt ... Det er det man normalt bruger til at tætne med når man montere div
udstyr ( transducer, fartmåler, lænsepropper.)
Det bliver hårdt som sten når det er gennemtør ... og du kan arbejde med det
på samme måde som alm silicone når det ikke er tørret.

Håber det gav dig lidt hjælp.

P.s : Sikaflex kan oxo bruges til f. eks. at "lime" batteri kasser fast til
bunden med.

Mvh
Lui

Fra : jensen

Dato : 11-04-04 07:02

Du opnår det bedste resultat ved at montere den udvendig.
Hvad med at lime et stykke lakeret krydsfiner eller teaktræ fast med epoxy
eller sanitets-silicone ... Et stykke på ca 8x8 cm vil nok kunne gøre det..
Deri kan du jo så skrue transduceren fast...