Decimal
Fra : Maxi

Dato : 08-04-04 16:59

Jeg skal gemme komma tal i (feks. 23.5) Mssql databasen. Hvilken type skal
feltet have ?? Jeg har prøvet med decimal men den acceptere ikke komma tal.
Jeg vil helst undlade at benytte varchar til formål.

Fra : Martin Arendtsen

Dato : 08-04-04 17:07

On 2004-04-08, Maxi <dilorjaan50@hotmail.com> wrote:
> Jeg skal gemme komma tal i (feks. 23.5) Mssql databasen. Hvilken type skal
> feltet have ?? Jeg har prøvet med decimal men den acceptere ikke komma tal.
> Jeg vil helst undlade at benytte varchar til formål.

Prøvet at bruge "." som komma? Det kan godt tænkes den er indstillet til
at bruge amerikanske skille tegn.

/Martin

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-04-04 23:22

Maxi skrev:

> Jeg skal gemme komma tal i (feks. 23.5) Mssql databasen.
> Hvilken type skal feltet have ??

Hvilken størrelse har dine tal?

Et umiddelbart bud ville være float, men prøv selv at kigge i BOL
under "data types-SQL Server".

> Jeg har prøvet med decimal men den acceptere ikke komma tal.

Hvordan prøver du at indsætte dem og hvilken fejl får du?

I computersammenhæng skal kommatal næsten altid angives med punktum
som decimaltegn - altså 23.5 og ikke 23,5. Hvis du bruger en
indsættelsesforespørgsel, skal du også huske at talværdier ikke
skal i anførselstegn.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Maxi

Dato : 09-04-04 00:06

> Hvilken størrelse har dine tal?

Det er timer jeg skal registrere og de kan nogen gange være feks 2.5 time.

> Hvordan prøver du at indsætte dem og hvilken fejl får du?

Tallene bliver "rundet" op. Hvis jeg skriver 2.5 så ændre tallet til 25. Det
er når jeg bruger decimal. Jeg har også prøvet med float uden held.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-04-04 08:51

Maxi skrev:

> Tallene bliver "rundet" op.

Du fortalte ikke hvordan du indtaster tallene. Direkte i Enterprice
Manager eller Query Analyzer, via en forespørgsel eller via et
andet mellemled?

> Hvis jeg skriver 2.5 så ændre tallet til 25.

Det lyder meget mærkeligt.

Har du prøvet at oprette en ny tabel og se om problemet også
forekommer der.
--
Jens Gyldenkærne Clausen