Sjove "spil" fra nettet til undervisning?
Fra : Jonas K

Dato : 08-04-04 13:15

Jeg er for tiden vikar i den danske folkeskole. Ofte møder jeg op uden
at der rigtigt er noget materiale forberedt til eleverne fra deres
lærer. Derfor har jeg sat mig for selv at lave en del materiale, som
jeg vil kunne kan tage med, så man slipper for alt for meget
improvisering :)

Eleverne har stor fornøjelse af http://www.funbrain.com/detect/
som går ud på at finde "ord i suppen". Her er det nemt at graduere
niveauet så det passer både til forskellige årgange og indenfor en
enkelt klasse. (man kan selv vælge de ord de skal finde, derved kan
det bruges både i engelsk, men især i dansk)

Er der andre der har nogle tips til nogle lignende små spil, gåder,
eller måske krydsord til folkeskolens fag, som de kan anbefale, vil
jeg sætte stor pris på det.

Fra : Charlotte West

Dato : 10-04-04 02:21

On Thu, 08 Apr 2004 14:15:15 +0200, Jonas K <digtekat2@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Er der andre der har nogle tips til nogle lignende små spil, gåder,
>eller måske krydsord til folkeskolens fag, som de kan anbefale, vil

Der findes en masse på nettet, - både godt og skidt.
Du skriver ikke hvilke fag, - men det er måske fordi du kan komme ud
for lidt af hvert?
Måske du kan bruge denne som udgangspunkt;
http://www.infoguide.dk/Index.pub

ellers prøv at søge i Google.
- og god fornøjelse ;c)

mvh lotte.

Fra : Karsten K

Dato : 14-05-04 21:27

Der er mange, en side jeg har kunnet bruge er
http://www.bridgebuilder-game.com/
Jeg har brugt siden i forbindelse med et emne i Mat/Nat/Tek om brobygning.

Den er fin

KK

Fra : Anders Bak

Dato : 18-05-04 21:32

> Er der andre der har nogle tips til nogle lignende små spil, gåder,
> eller måske krydsord til folkeskolens fag, som de kan anbefale, vil
> jeg sætte stor pris på det.

Måske ikke lige spil og små-underholdning - men her:
http://www.matematikbogen.dk/
kan du hurtigt få lavet og printet matematik-opgaver til forskellige
klassetrin og områder - endda med facitliste.

/Anders