Soldaterhistorier og billeder
Fra : Claus Harkjær

Dato : 07-04-04 21:14

Jeg forsøger igen:

Mon der i gruppen skulle være personer, som har historier, billeder,
genstande og lignende fra de soldater, som gjorde tjeneste på Københavns
Landbefæstning i slutningen af 1800-talet. Historier m.m. fra tiden under 1.
verdenskrig har også interesse.

Der må da være en og anden morfar, farfar, onkel eller lignende der har
fortalt noget - eller endnu bedre skrevet noget ned.

Det er særlig Nordfronten og Garderhøjfortet, som har min interesse.

Venlig hilsen

Claus Harkjær
Kongens Lyngby

*** fjern NOSPAM fra mailadressen ***

Fra : Henning B Jensen

Dato : 08-04-04 02:33

"Claus Harkjær" <clausNOSPAM@harkjaer.dk> skrev i en meddelelse

> Det er særlig Nordfronten og Garderhøjfortet, som har min interesse.

Hej.

Jeg har ikke fulgt med i, om der har været en tråd tidligere. Men jeg kan
fortælle, at der er en forening, "Garderhøjfortet" der værner om det gamle
fæstningsanlæg. Der er også en hjemmeside http://www.garderhoej.dk/

Her må du kunne få yderligere hjælp.

Hilsen Henning B. Jensen

Fra : Claus Harkjær

Dato : 09-04-04 16:42

Jo tak. Jeg kender siden. Jeg har selv lavet den

Fra : J.Kobel

Dato : 08-04-04 09:01

> [...]
> fortalt noget - eller endnu bedre skrevet noget ned.
>
> Det er særlig Nordfronten og Garderhøjfortet, som har min interesse.

Hej Claus

Der findes et program om militærhistorie fro alle værnene

www.milhist.dk

Opretteren heder Gert og er meget interesseret og har stor viden på
feltet.

Mvh. J.Kobel

Fra : Philip Kofoed

Dato : 08-04-04 10:51

Hej Claus,

Min oldefar aftjente værnepligt ved feltartilleriet, Ny Artellerikaserne på
Christianshavn i 1878-1879. Han skriver lidt om det i sine erindringer.
Det hører måske ikke lige ind under noget du søger, men hvis det har interesse,
så sender jeg gerne et udsnit af erindringerne.

mvh
Philip Kofoed

Fra : Niels Gjermandsen

Dato : 09-04-04 23:23

Hej Claus
Jeg ved ikke om du har set de gamle Illustrerede tidende.
Jeg ved der har været bragt artikler med tegninger fra opførelsen af blandt
andet Garderhøjfortet.
Jeg kan ikke huske årstallet men det er i omkring 1900 da jeg har en del
årgange lige der omkring og der er artiklerne bragt.

Niels Gjermandsen

Fra : Jens Larsen

Dato : 13-04-04 21:50

http://www.illustrerettidende.dk/iti_pub/cv/main/Forside.xsql?nnoc=iti_pub